TAU PULAK PAKWE SI TIPAH KOYAK NI TAKUT MATI!!!




Kalau sebelum ni, bercakap dalam sidang media, bukan main lagi gayanya. Tapi bila berhadapan dengan situasi sebenar, terkencing dalam seluar dia dibuatnya.



Semalam, Si Pakwe kepada Si Tipah Koyak tu dengan jelas menolak untuk menanda tangani indemniti yang diarah oleh pihak Polis sebelum dia turut serta dalam operasi Polis.



Indemniti tu adalah bagi melepaskan pihak Polis dari sebarang tuntutan yang akan dibuat oleh Si Surendran tu sekiranya dia terlibat dalam sebarang kemalangan.



Waima kata kalau dia ikut serta, tetiba dia terjatuh dalam longkang sewaktu nak melarikan diri dari pihak penjenayah. Polis tak bertanggungjawab kalau dia tercedera.



Itu hakikatnya bila bertugas dalam bab menjaga keamanan serta keselamatan Negara ni. Ancaman boleh datang pada bila - bila masa. Sebab tu indemniti tu perlu ditandatangani.



Tapi, nampak sangat la yang Si Surendran tu cuba untuk mencipta alasan bagi tidak menangani perkara tersebut. Dia nak Polis jugak yang bertanggungjawab.



Cuba korang fikirkan. Jika dia nak keselamatan dia dijaga, habis siapa pulak yang nak jaga keselamatan anggota Polis tu? Padahal, selama ni dia kondem kerja yang Polis buat.



Inilah contoh manusia yang tak reti mengenang budi para anggota keselamatan yang sanggup bertarung nyawa untuk memastikan kita dapat tidur dengan selesa.



Tu baru pihak Polis suruh dia tandatangan indemniti. Belum lagi turun ke medan operasi dan ditembak oleh puak - puak penjenayah. Kalau dia terperangkap dalam 'cross fire', mau menangis dia dibuatnya nanti!!!


Menurut laporan Malaysiakini.com, Surendran berkata, terdapat bahagian dalam perjanjian itu yang perlu dibincangkan dengan penasihat undang-undangnya dan pemimpin parti itu.



Menurut penasihat undang-undangnya, R Sivarasa, indemniti itu, antara lain, membebaskan polis daripada tanggungjawab jika berlaku sebarang kejadian, dan Surendran tidak boleh membuat sebarang tuntutan terhadap kerajaan Malaysia, pihak polis, ketua polis negara, atau mana-mana pegawai yang terlibat dalam operasi itu.



Sivarasa berkata beliau telah menasihatkan Surendran supaya tidak menyertai operasi polis itu, manakala Surendren memberitahu media bahawa beliau masih bersedia untuk meneruskannya, tertakluk kepada perbincangannya dengan pemimpin parti dan penasihat undang-undangnya.



Katanya, beliau tidak meminta jaminan supaya tiada apa yang akan berlaku ke atas dirinya (dalam operasi itu). Surendran berkata, ini kerana memang akan terdapat risiko apabila terlibat dalam operasi dengan suspek yang bersenjata.




Katanya, beliau tidak meminta sesuatu yang sangat tidak munasabah untuk memastikan supaya beliau tidak cedera, sambil menambah bahawa sedikit keraguan mereka ialah apabila pihak polis berkata mereka (polis) tidak boleh dipertanggungjawabkan jika apa-apa berlaku.






SUMBER: http://semuthitam80.blogspot.com/2013/10/tau-pulak-pakwe-si-tipah-koyak-ni-takut.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog