3 Juta Pengunjung Sabahkini Bukti Dusta Mutalib M.D.

Oleh: Sapdal IT Correspondence untuk SAPDAL CREW: EDISI SIASAT

Siakap sinohong, gelama ikan duri
Cakap bohong, lama-lama mencuri

Mustahil Pengunjung Sabahkini.net 3 juta sehari.  Mr. X, Koresponden IT kami menyifatkan Mutalib M.D. sebagai Musailamah Al-Kazzab moden kerana mencari makan dengan berbohong selama ini.



Mengikut Mr. X kalau Mutalib M.D hendak berlagak pun biarlah kena pada tempatnya. Jangankan 3 juta, jika ada dalam  500 hingga seribu kunjungan sehari pun Sabahkini.net sudah dikira nasib baik.


Mr. X yang berpengkalan di Kuala Lumpur menyatakan kekesalan beliau kerana mendapati pembohongan demi pembohongan yang dipaparkan Mutalib M.D di internet meliputi dari sebesar-besar hinggalah sekecil-kecil perkara. Terbaru ialah kelmarin 05 Mei 2011 dimana dia dengan berlagak mengatakan lebih 3 juta pengunjung Sabahkini.net setiap hari.

Kunjungan ke Sabahkini.net hanya meningkat sedikit apabila  Mutalib disaman oleh Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim

3 juta sehari bermaksud 90 juta pengunjung setiap bulan dan 1.08 bilion pengunjung setahun. Analisa Mr. X yang berpengalaman selama 24 tahun dalam bidang IT berpendapat adalah mustahil Sabahkini.net menerima kunjungan yang begitu tinggi hanya kerana fitnah-fitnah yang ditaburkannya.  Mr. X menggunakan kaedah penyenaraian Alexa.com untuk membongkar penipuan Mutalib M.D. Katanya sejak setahun yang lalu kunjungan ke Sabahkini cuma mendatar sahaja dan boleh dilihat pada gambar di bawah ini.


Kunjungan kemudian meningkat sedikit pada awal tahun ini apabila Mutalib disaman oleh Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim kerana fitnah yang disiarkannya di Sabahkini.net. Peningkatan inipun cuma kerana kisah berkenaan telah disiarkan di akhbar Utusan Malaysia.  Mutalib  amat gusar jika perkara ini  diketahui umum  kerana orang-orang politik tentunya tidak akan menghantar artikel kepada portal yang tiada pembaca. Taktik terbarunya menyiarkan siri cerita lucah dengan tajuk "Skandal Seks Orang Ternama: YB" untuk meningkatkan jumlah pengunjung nampaknya juga tidak berjaya. Mengikut Mr. X orang lebih berminat dengan video seks  Anwar Ibrahim berbanding dengan setakat cerita lucah yang berlambak di internet.

Portal Sabahkini.net tidak dapat menandingi blog-blog percuma!

Koresponden kami berpendapat Sabahkini.net mempunyai hanya sedikit pengunjung harian. Apa yang memalukan ialah laman web kepunyaan Mutalib M.D. ini yang merupakan portal lengkap tidak dapat menandingi blog-blog percuma yang dibuat oleh bloger-bloger picisan kurang ternama yang diminatinya seperti tukartiub.blogspot.com, parpukari.blogspot.com dan wartamaya.blogspot.com. Blog-blog berkenaan merupakan tempat Mutalib mendapatkan sumber rujukan untuk  untuk diciplak  ke Sabahkini.net kerana dia tidak pandai berbahasa Inggeris.

Mustahil Ranking Alexa Berbohong

Bukti-bukti bahawa kunjungan ke Sabahkini.net adalah mendatar sahaja serta kurang popular berbanding dengan blog-blog percuma adalah seperti berikut:-

1. Ranking Alexa menunjukkan bahawa pengunjung Sabahkini.net sangat sedikit berbanding dengan tukartiub.blogspot.com

2. Ranking Alexa menunjukkan pengunjung Sabahkini.net adalah jauh ketinggalan berbanding dengan parpukari.blogspot.com

3. Rangking Alexa menunjukkan pengunjung Sabahkini.net adalah sedikit berbanding dengan wartamaya.blogspot.com.

Koresponden kami memilih wartamaya.blogspot.com untuk dibandingkan dengan Sabahkini.net kerana dua sebab. Sebab pertama kerana difahamkan Mutalib M.D. amat meminati wartamaya.blogspot.com. Blog picisan ini termasuk dalam blog-blog yang beliau "follow"  yakni ikuti setiap masa.


Kedua, perbezaan pengunjung wartamaya.blogspot.com dan Sabahkini.net adalah kecil berbanding dengan dua blog terdahulu. Perbezaan jumlah pengunjung diantara keduanya boleh dilihat di bawah ini.


Namun pengunjung wartamaya.blogspot.com adalah tetap lebih tinggi berbanding dengan Sabahkini,net. Maksudnya kalau pengunjung Sabahkini.net adalah dalam 3 juta, maka pengunjung wartamaya.blogspot.com adalah dalam 4 hingga 5 juta sehari.

Jadi berapakah pengunjung wartamaya.blogspot.com?


Wartamaya.blogspot.com telah beroperasi selama 3 tahun setengah. Memandangkan ia sudah lebih lama beroperasi dan jumlah pengunjungnya lebih tinggi daripada Sabahkini.net, maka sudah tentu anggaran "hit counter" terkumpulnya sekarang melebih 4 bilion. Akan tetapi berdasarkan gambar di atas, "hit counter"  wartamaya baru melebihi 4 juta sahaja. Ertinya purata pengunjung wartamaya.blogspot.com adalah 3,650 sehari. Jadi  itu sudah tentulah juga  kadar pengunjung terkumpul ke Sabahkini.net  sehingga ke hari ini tidak akan mencecah  3 juta. Mengikut Mr. X jika ada dalam  500 hingga  seribu kunjungan sehari pun sudah dikira nasib baik untuk Sabahkini.net, inikan pula 3 juta.

--------------------------------------------------
Mr. X koresponden IT Sapdal Crew merupakan konsultan IT dengan 24 tahun pengalaman dalam bidang IT dan sekarang berpengkalan di Kuala Lumpur. Beliau sedang dalam rangka kerjasama dengan Sapdal Krew untuk mengetengahkan satu persatu pembohongan Mutalib M.D. supaya masyarakat Sabah khususnya dan Malaysia amnya tidak lagi tertipu dengan kerja-kerja jahatnya yang mencari makan dengan menabur fitnah tanpa menghiraukan kemungkinan ia boleh memporakporanda keharmonian masyarakat.

12 comments:

Anonymous at: 6 May 2011 at 13:29 said...

Mamat ni ingat dia sorang yg tau tenet kot bro...

{ Sapdal } at: 6 May 2011 at 14:02 said...
This comment has been removed by the author.
{ Sapdal } at: 6 May 2011 at 14:05 said...

Betul tu kawan, kena penangan Mr. X tidak lama lagi makin turunlah pengunjung dia

Anonymous at: 6 May 2011 at 14:21 said...

Ha ha ha ... Mutalib, rasaen lu. Aku pun cukup meluat dengan dia ni sebnrnya... mencaci pemimpin saja kerja dia.

Roy at: 6 May 2011 at 19:22 said...

500 pengunjung dengan 3 juta, jauh sungguh bezanya. Wlupun saya tidak kenal siapa Mutalib, memang sahlah mamat ni pembohong besar.

kamala dewi at: 6 May 2011 at 22:59 said...

Maaf, ini pendapat saya sendiri. Rasanya kamu tlh memberikan banyak publisiti tambahan kepada Mutalib M.D. Orang seperti ini sepatutnya dipinggir dan diabaikan saja, kerana kelakuan buruknya telah diketahui umum.

jovita at: 7 May 2011 at 13:15 said...

500 sehari kah... ngam la tu dengan geng2nya dari Sapp sama dap... smua pun orang-orang terpinggir dan tidak dipedulikan oleh masyarakat

Anonymous at: 7 May 2011 at 20:18 said...

Analisa yg cukup menarik... teruskan membungkar hingga ke tulang kering c mutalib

Anonymous at: 8 May 2011 at 11:26 said...

Woiii pukima dengki kah ko ni!!!!!!!!!!!!!!!!!

{ Sapdal } at: 9 May 2011 at 10:18 said...

Anonymous at: 7 May 2011 20:26

Trademark Mutalib M.D. dalam menghentam orang yang tidak sependapat dengannya.

{ minaq jinggo } at: 10 May 2011 at 08:23 said...

Kalau blog yang dah hit 3 juta, saya mungkin telah menjadi salah seorang dari pengikut blog tersebut. Baru kini setelah shafieapdalproblog highlighted dalam blog saya baru saya tahu keujudan sabahkini.net ini .

Anonymous at: 12 May 2011 at 00:43 said...

dengar maklumat tepat, shafie akan disingkir dpd jawatan utama dlm pru13. sebab itu blog preschool ini wujud. teruskan buat publisiti supaya org tahu nti. percayalah tuan2 puan2 shafie akan disingkir.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog