Pejabat Sabahkini Cuma Wujud Di Laptop Mutalib M.D.

Pejabat Sabahkini di Batu 1 GAGAL DITEMUI setelah Sapdal Krew merayau-rayau selama 2 jam!


SANDAKAN, 24 Mei: Masyarakat Sandakan sehingga kini masih terpinga-pinga mengenai kewujudan pejabat Sabahkini yang dikatakan berada di Lot 3, Tingkat Bawah, Batu 1, Jalan Utara 90000 Sandakan Sabah, Malaysia. Alamat ini didapati tidak lengkap tanpa menyatakan nama bangunan yang menjadi lokasi pejabat. Tinjauan Sapdal Krew Sandakan ke kawasan Batu 1 selama lebih kurang dua jam pada pagi ini tidak ada sebarang papan tanda yang menunjukkan "Sabahkini" benar-benar berada di sana.

Sebab kenapa peguam Rais gagal sampaikan writ saman

Pekerja-pekerja dan pemilik premis perniagaan di Batu 1 juga mengesahkan tidak tahu tentang sebuah pejabat bernama 'Sabahkini' di kawasan mereka. Nur Adilla 25, yang telah bekerja di sebuah kedai di Batu 1 selama tujuh tahun menyatakan tiada pejabat bernama "Sabahkini" di kawasan sekitar setakat yang dia tahu.

Christine 31, pekerja sebuah kedai komputer juga tidak tahu tentang Sabahkini. "Sehingga kini saya tidak pernah mendengar nama syarikat ini".

Mr. Liew 50an, yang memiliki kedai menjual telefon bimbit pula tersilap dan menyangka "Sabahkini" merupakan slogan terbaru kerajaan. "Apalah kerajaan kita ini balik-balik buat slogan. Baru juga buat Malaysia Baru, Sabah Baru, 1Malaysia sekarang ada lagi Sabahkini", ujarnya.


Tidak hairanlah kenapa peguam-peguam yang mewakili Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim gagal menyampaikan writ saman kepada Abdul Mutalib Muhammad Daud jika pejabat Sabahkini benar-benar tiada. 2 Jun merupakan tarikh dimana mahkamah telah memberi ultimatum kepadanya untuk memberi maklumbalas kepada saman Rais dan sehingga kini Sapdal Krew masih gagal mendapatkan  jawapan dan penjelasan walaupun  cuba menghubungi Mutalib beberapa kali- Sapdal Krew.

6 comments:

mutalib pandai at: 25 May 2011 at 10:46 said...

hahahaha sapdal kreu yg bodoh. Tarang2 sudah tahu sabahkini x ada opis apahal mau buang masa survey pg sana

Sapp Die-hard, Luyang at: 25 May 2011 at 11:44 said...

Pandai,
If the above news story is proven correct, it isn't not funny at all. Sabahkini owner do not seem to provide us with basic details about the portal itself. How it would be a credible source of independent news?

BN 4EVER at: 25 May 2011 at 12:00 said...

Mi spik no inglis la apek. Ini undi punya haal, Sabah olang ala mnyak susa mo phm apa sapp cakkap apa macciam dia olang mo undi luu... Bilaja cakkap malayu lor, balu olang ala minat mo cakkap sama lu olang sappp. Ntt itu jam sapp suda pelenta, itu apek Yong buat sekola cina manyakk2 pn bole, lu olang cakkap inglis saja punn boleyy maaaa..... itu jam lu suda taiko maaaa

{ Unknown } at: 29 May 2011 at 00:50 said...

bodoh punya sapdal crew. bukankah ada tiga wartawan sabahkini.net di sandakan? tanyalah simon jumadi. tolong punya wartawan. shafie kentot ibu mua ada tulis nama diakah di puki mamamu? palui

mutoli at: 29 May 2011 at 10:19 said...

simon junaidi sapa kahkahkah... mengeja nama dia sndri pn x pandai. Smua posting mutoli yg tulis lps tu pakai nma simon, yatim, suriati apa lagi tu c konsul kahkahkah...

rockybru at: 29 May 2011 at 14:33 said...

Pencari mmg tukang komen plg buduh tahap jamban.. org crita psl opis sabahkini dia crita psl wartawan.. x pn org ckp psl wartawan sini, tlampau katagih seks sudah mungkin muakakakakaka!!!!!!!!!!!!!!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog