Pembaca Menjunam Bukti Sabahkini Jadi 'Ayam Mati'

Kerjasama Koresponden IT Sapdal dan Sapdal Krew: EDISI SIASAT


Pengunjung Sabahkini telah menjadi 350 orang

SANDAKAN 26 Mei: Pengunjung Sabahkini dilaporkan telah merudum dengan teruk dan mencecah ke paras paling rendah untuk tempoh enam bulan. Kunjungan kini menjadi lebih rendah dari masa sebelum pemiliknya Ahmad Mutalib Muhammed Daud atau lebih dikenali sebagai Mutalib M.D. disaman oleh Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim.

Perkara demikian dinyatakan oleh Mr. X  koresponden IT Sapdal Krew dalam analisa terbarunya mengenai Sabahkini. Dia juga tidak menolak kemungkinan bahawa Sapdal Krew menjadi punca kejatuhan yang begitu teruk ini. Mengikut Mr.X sejak Sapdal Krew berusaha gigih membongkar tembelang Mutalib satu persatu jumlah pengunjung Sabahkini menjadi tidak menentu lalu menjunam kebawah seperti yang dipaparkan oleh sistem penyenaraian alexa dibawah.


"Sabahkini kehilangan lebihkurang separuh dari pengunjungnya sejak bulan lepas dan penurunan ini dijangka akan berterusan di masa hadapan", terang Mr. X. Beliau menganggarkan kadar pengunjung  sekarang adalah di antara 350 sehingga 700 orang sehari berbanding 500 sehingga 1,000 orang  setiap hari sebelum ini.
Pembaca Sabahkini sudah muak dengan fitnah basi saban hari

Penurunan ini sangat memalukan untuk sesebuah portal sesawang yang sebelumnya digembar-gemburkan mempunyai 3 juta pengunjung setiap hari. Tambahtambah lagi blog percuma yang dihoskan oleh blogspot seperti parpukari.blogspot.com menunjukkan kenaikan untuk tempoh yang sama.
"Sabahkini akan menjadi 'ayam mati' dalam masa terdekat jika keadaan ini berterusan", demikian rumusan Mr.X. Menurut beliau angka ini dengan sendirinya menunjukkan masyarakat Sabah semakin mengenali siapa Mutalib dan muak dengan fitnah-fitnah basi yang disiarkan oleh Sabahkini saban hari-Sapdal Krew
--------------------------------------------------
Mr. X koresponden IT Sapdal Crew merupakan konsultan IT dengan 24 tahun pengalaman dalam bidang IT dan sekarang berpengkalan di Kuala Lumpur. Beliau sedang dalam rangka kerjasama dengan Sapdal Krew untuk mengetengahkan satu persatu pembohongan Mutalib M.D. supaya masyarakat Sabah khususnya dan Malaysia amnya tidak lagi tertipu dengan kerja-kerja jahatnya yang mencari makan dengan menabur fitnah tanpa menghiraukan kemungkinan ia boleh memporakporanda keharmonian masyarakat.

4 comments:

Anonymous at: 27 May 2011 at 12:31 said...

350 visitors sj? Bgus bt blog sndr dr hantar artikel d sabahkini

{ Unknown } at: 29 May 2011 at 00:39 said...

he he paLUI PUNYA SAPDAL. KALAU NAK BOHONGPUN LOGIKLAH SIKIT BAH. ITU WEBSITE BUKAN BLOG LA. PENGOMENPUN LEBIH 1,000 SEHARI. CUBA TANYA IBU MU BERAPA DALAM SHAFIE KENTOT DIA SAMPAI KELUAR ANAK BODOH MACAM YOU?

mutoli kentot at: 29 May 2011 at 10:15 said...

Tarang2 mutalib x sikul. Bole la kamurg pembaca yg bodoh2 tapi alexa rating mana bole tipu. 1000 komen knp x ckp 3 juta kahkahkah.... 900 taip sendiri kahkahkah

sansut at: 29 May 2011 at 10:54 said...

Kmpom 100% ini c pencari ialah c mutoli. Tknik tulisanmu sepa tia kanal oooo mutoli. "ITU WEBSITE BUKAN BLOG LA." Ini tulisan mutoli yg tidak pandai baca & misti serkap jarang. Sepa cakap itu ialah blog? Budu macam talur 2 biji....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog