Ismaily Bongsu yang Pening Lalat

Email Pembaca

PKR Sabah yang ganjil
Ismaily masih keliru apakah ingin jadi ahli falsafah, seniman atau ahli politik.

Saudara Sapdal,

Politik merupakan aktiviti berkaitan kerajaan negara atau daerah dan  aktiviti yang berkaitan dengan hubungan antara negara. Dari kata πολιτικός Greek bererti "dari, untuk, berkaitan dengan warga negara" adalah proses di mana kumpulan manusia membuat keputusan secara kolektif. Bagi saya politik adalah tentang kepimpinan dan kekuasaan meliputi sebuah kawasan dan masyarakat.


Pindah dari topik Sapp dan Mutalib MD hari ini. PKR Sabah sudah jadi mengkal tidak pandai masak macam buah. Ronnie Klassen mengangkat dirinya sendiri menjadi Pengarah Komunikasi PKR sekarang merayau-rayau tiada haluan. Jeffrey Kitingan biasa kalau tidak dapat jawatan akan lari. Ansari menjaga diri saat berkempen puntidak nampu merupakan pemegang rekod dalam politik dunia paling banyak kali jatuh ketika kempen. Halik Zaman ahli politik dan AJK Penarangan Persatuan Blogger  Sabah  dan blognya cuma  ada 10 posting bercerita  tentang sarang burung.

Pemimpin PKR bernama Ismaily Bongsu sampai sekarang masih keliru sendiri apakah ingin jadi ahli falsafah, seniman atau ahli politik. Akaun Facebooknya saja ADA 5, tulis seperti orangtua lali setiap hari. Kelmarin dia siarkan cerita pasal Teori Darwin dan hujungnya disimpulkan "nah, demikianlah sejarahnya asal usul manusia yang sekarang ini bertebaran di mana-mana dalam dunia. Jadi, berdasarkan apa yang dinyatakan di atas berarti yang kita ini adalah bersaudara, adakah anda berbangsa Kadazan / Dusun, Iban, Brunei mahupun Dayak dan segala macam yang berbagai agamanya. Pokoknya kita ini adalah keturunan Adam dan Hawa dan telah dinyatakan yang Adam dipercayai berusia 930 tahun", hanya ini! Jadi nilai kepimpinan dan kepentingan politik parti yang mahu disampaikannya melalui tulisan kabur begini?

Cukuplah dengan BN memerintah sehingga tahun 2020 kalau rakyat Sabah tidak mau menjadi ganjil dan gila sendiri oleh pemimpin yang keliru dan pening lalat.

BN-Diehard

mustaq****@yahoo.com

3 comments:

Sapp Die-hard, Luyang at: 25 May 2011 at 11:49 said...

I do not know this person Ismayliy Bugnsu, but yes, that's right. Leaders and ex-Sabah PKR leaders do not seems to be competent enough to rule Sabah. Sabah for Sabahan, Hidup Sapp!

BN 4EVER at: 25 May 2011 at 11:57 said...

Woyooo apek die-hard, lu manyak siok sindri lorr... lu cakkap malayu pn tia pndai mnyk sinang ati komen cni. Lu igt olang dusun sana kuamut mole phm apa lu cakkap mehh?

Anonymous at: 25 May 2011 at 12:50 said...

Apa hal la ko ni BN 4EVER. Ko ni ahli PERKOSA Sabah ka? Bagus ko cium pantat ibrahim ali

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog