KALI NI MEMANG NURUL IZZAH SENDIRI TAK BOLEH NAK SOROK!!




Ya! Perkara ini memang tidak dapat disembunyikan lagi oleh sesiapa pun didalam PKR. Malah Si Nurul Izzah tu sendiri pun tak mampu nak buat.



Apa yang jelas, perkara ini sudah menjadi satu 'Rahsia Umum'. Keretakan didalam PKR sudah semakin menyerlah. Apa lagi yang diorang nak sorok dari rakyat?



Buktinya jelas. Kronologinya memang ada. Maka tidak salah jika kita simpulkan bahawa PKR kini berada diambang keretakan yang menanti belah?



Perbalahan dan penentangan ini bukan baru dalam PKR. Ianya dah lama sebab PKR dibina bukan atas prinsip nak memperjuangkan rakyat.



Sebaliknya, penubuhan PKR adalah atas dasar untuk meletakkan Si Ketua Penipu tu sebagai Perdana Menteri. Itu sahaja sebab kenapa PKR diwujudkan.



Jika kita lihat kepada analisis pengkaji Politik ini, mereka seolah - olah nak memaparkan kesamaan PKR dengan UMNO sedangkan ianya jauh berbeza.



Hanya semata - mata kerana ahli PKR kebanyakkannya terdiri dari kalangan orang UMNO, tidak menjadikan parti itu sama dengan UMNO. Tak masuk akal.



Apa yang penting ialah wadah perjuangan yang disajikan. UMNO berjuang mempertahankan Agama, Bangsa dan Tanah Air. PKR pulak berjuang demi individu tertentu.



Jadi, kenapa pulak diorang nak samakan keretakan PKR dengan UMNO? UMNO tak amalkan kronisme dalam kepimpinan. Tapi itu yang dilakukan oleh PKR.



Tu sebab Azmin Ali meroyan tak tentu arah dalam twitter dan menuduh berlakunya sistem 'Kerabat' dalam PKR. Ianya jelas membuktikan PKR mengamalkan Kronisme.

Dalam laman mikro Twitter miliknya, Azmin pernah dilaporkan berkata,"rakyat letih dengan asakan politik melampau. Terima hukuman, muhasabah diri, akui kelemahan, maju ke hadapan, tumpu rakyat bukan kerabat."

Nah! Sampai begitu sekali luahan hati seorang pengikut tegar Si Ketua Penipu Al - Juburi tu terhadap amalan kronisme dalam PKR yang dilihat semakin kronik.



Dan bukan orang lain yang cakap benda tu beb. Tapi Timbalan Presiden PKR sendiri. Malah ianya juga merupakan satu hakikat yang PKR sendiri kena terima.



Sekarang kita tunggu dan lihat sama ada PKR benar - benar berjuang untuk rakyat atau mereka hanya Retorik dan masih kekal dengan sistem 'Kerabat' mereka.



Kita tengok sama ada PKR ni benar - benar terbuka atau tidak. Adakah mereka benar - benar mengamalkan demokrasi didalam parti mereka sendiri. Jangan jadi macam DAPigs sudah la!!! Penyudahnya, nak mengira pun tak reti!!!





SUMBER: http://semuthitam80.blogspot.com/2013/09/kali-ni-memang-nurul-izzah-sendiri-tak.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog