OSTAZAH PENING MANGSA KAHWIN MUTA'AH???




Heh! Sama ada betul atau tidak, perkara sedemikian tidak dapat kita nak elak apabila ada dikalangan rakyat diluar sana mula berfikiran sedemikian.



Ada yang mula bercerita di kedai - kedai kopi mengatakan bahawa Si Ostazah Pening tu dah jadi mangsa perkahwinan Muta'ah. Itu pandangan orang ramai.



Sama ada benar atau tidak, itu terpulang kepada tuan punya badan. Rakyat hanya meluahkan rasa sangsi mereka mengenai isu yang dibangkitkan.



Spekulasi mengenai kahwin Muta'ah ni menjadi agak sinonim dikalangan penganut tegar ajaran PAS yang dikatakan mempunyai hubungan dengan Syiah.



Dan amalam kahwin Muta'ah ni pun pernah jugak menjadi satu isu yang hangat diperkatakan sebelum ini. Nak pulak dikalangan 'Orang Muda' dalam PAS.



Kalau ditempat lain, kahwin Muta'ah ni biasanya kita boleh tengok berlaku di Syiria dan juga di Iran. Jarang ada kes yang sama dilaporkan dalam Malaysia ni.



Jadi tak mustahil sekiranya perkara sedemikian menimpa Si Ostazah Pening tu sendiri memandangkan dia kahwin pun dengan penganut tegar ajaran PAS.



Tak pelik kalau perkara sedemikian boleh berlaku. Nak pulak bila Si Ostazah Pening tu kata, suami muda dia mendedahkan status hubungan mereka kepada kawannya sebelum ini.

Abby memberitahu, pada Januari lalu, Farhan pernah memberitahu seorang rakan bahawa mereka telah bercerai. - Laporan Sinar Harian

Biarpun status itu tidak dijelaskan kepada Si Ostazah Pening tu, tapi bibit - bibit Muta'ah tu memang wujud. Makanya, itu yang membuatkan orang mula buat spekulasi.



Walau apa pun pandangan dari kalangan rakyat, kes perceraian ini wajar menjadi satu pengajaran buat Si Ostazah Pening tu sendiri. Dia perlu muhasabahkan diri dan cermin diri dia. Jangan suka sangat menyombong tak tentu arah pulak!!!





SUMBER: http://ift.tt/1oAY7rC

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog