PENGAWAS PEMILIHAN PKR CABANG BATANG SADONG AKUI MEMIHAK KEPADA SALAH SEORANG CALON TIMBALAN PRESIDEN PKR





Jika dalam PRU-13, PKR lantang hingga sanggup memfitnah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam melaksanakan pilihan raya khususnya mengenai pengundi hantu, pengundi Bangladesh mahupun berlakunya black out.



Dan, seolah-olah terkena batang hidung sendiri apabila Pemilihan PKR 2014 yang sedang berlangsung kini diseliputi pelbagai masalah termasuklah keraguan yang munasabah.



PKR tidak pernah mengambil pendekatan penambahbaikan Pemilihan PKR 2010 dahulu yang mana objek seperti kerusi dan peti undi terbang disebabkan rasa tidak puas hati pengundi mahupun kumpulan calon yang bertanding.



Pemilihan PKR 2014 telah digemparkan dengan permasalahan sewaktu pengundi berlangsung seperti yang berlaku di Cabang Batang Sadong.



Semacam telah dirancang, kumpulan ‘pengawas’ yang mengawasi Pemilihan PKR 2014 Cabang Batang Sadong merupakan kumpulan penyokong salah seorang calon Timbalan Presiden PKR dan ini sangat meragukan.



Ini telah diberitahu sendiri oleh pengawas pemilihan ketika siasatan dijalankan dan pastinya suatu kegemparan.



Sehubungan itu, PKR memutuskan Pemilihan PKR Cabang Batang Sadong dibatalkan termasuklah menggantung pengawa yang bertugas semasa pemilihan sebelum ini.



Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR mendapati banyak unsur keraguan berlaku sepanjang proses pengundian dan sebab itu PKR memutuskan Pemilihan PKR Cabang Batang Sadong dibatalkan.






Antara keraguannya ialah jumlah keluar yang keluar mengundi tidak sama dengan jumlah kertas undi yang dikeluarkan dan corak tulisan pada kertas undi dikatakan ditulis oleh orang yang sama.





Inilah demokrasi PKR yang tidak pernah terlepas daripada 1001 macam permasalahan dan penipuan khususnya dalam pemilihan PKR dan ini juga berlaku dalam DAP dan PAS sebelum ini.





SUMBER: http://ift.tt/1hjONk6

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog