SELEPAS DAPigs, GILIRAN PKR PULAK LUDAH MUKA PAS!!!




Nampak gayanya PAS masih tak puas lagi dimalukan oleh rakan - rakan mereka dalam Pakatan. Jika sebelum ini mereka telah diludah oleh DAPigs. (klik sini )



Kali ini giliran PKR pulak memalukan PAS secara terang - terangan. Dah la sebelum ini PKR melepas tangan kes saman bekas calon mereka terhadap Presiden PAS.



Sekarang timbul pulak isu yang berkaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS. Takkan itu pun orang PAS masih boleh bersabar?



Kot ye pun diorang nak jadi Pak Angguk Saja, takkan la maruah parti sendiri pun rela dimalukan oleh rakan - rakan mereka sendiri. Kalau dengan rakan sendiri pun diorang nak takut, macam mana diorang nak tegakkan Islam!!!

AIDCNews – 10/5/14 – PKR akan menolak usul hudud, jika PAS mahu meneruskan niat mengusulkannya sebagai usul persendirian di parlimen, tegas Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian.


Baru Bian dilaporkan theborneopost.com berkata PKR akan membuat keputusan itu sebaik sahaja PAS membentangkan usul itu di parlimen.


“Kami mahu membuat pendirian yang jelas bahawa kami tidak bersetuju dengan pelaksanaan undang-undang hudud. Kami akan menunggu sehingga usul itu dibentangkan dan perhatikan reaksi penggubal undang-undang dari kedua-dua pihak.


“Pada hakikatnya, ia memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen sebelum ia boleh diluluskan.


“UMNO kini sedang ‘bermain’ dengan isu ini tidak lebih sebagai permainan politik mereka. Saya yakin Ahli Parlimen Barisan Nasional dari Sabah dan Sarawak akan menolak hudud, ” kata Baru kepada pemberita di luar Dewan Undangan Negeri Sarawak semalam.




Beliau, bagaimanapun tidak menolak kemungkinan usaha terbaru PAS itu akan memberi kesan terhadap Pakatan Rakyat pada Pilihanraya Umum ke-14 kerana ia meletakkan pakatan antara DAP dan PKR dalam keadaan janggal.





SUMBER: http://ift.tt/1ns0VXq

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog