SAH! OSTAZAH PENING NI DAH KEMBALI JANDA!!!




Tak de apa dah yang mampu dilakukan selain kembali memegang 'title' janda buat kali keduanya. Itu la nasib malang yang menimpa Si Ostazah Pening tu.



Bukan la kita nak bergembira diatas musibah yang menimpa diri dia. Tapi setidak - tidaknya ianya menjadi pengajaran buat diri kita dan diri dia sendiri.



Jangan kita anggap diri kita ni terlalu bagus dari orang lain sehingga tahap kita lupa diri. Jangan kita bangga dengan apa yang kita ada sedangkan kita hanya insan biasa.



Ini tidak. Baru dapat ilmu setitik, dah nak kecoh satu dunia macam dia baru habis satu kitab. Macam dia je yang pandai dalam dunia ni dan orang lain semuanya bodoh belaka.



Kalau kita pandai sangat nak pertikaikan pasal orang lain, satu hari nanti sudah pasti akan ada orang pulak yang pertikaikan pasal kita. Itu khifarah dari Allah S.W.T.



Dalam kes Si Ostazah Pening ni, dia wajar memuhasabahkan diri dia sendiri. Dia perlu cermin diri dia dulu sebelum dia nak mempertikaikan pasal orang lain.



Dua kali perkahwinan dia berakhir dengan perceraian pun bukan salah orang lain. Tapi akibat keGAGALan dia mengawal nafsu dan sifat dia suka menyalahkan orang lain.



Dalam perkahwinan pertama, dia yang hilang akal menuduh suami dia berkhalwat dengan orang lain sedangkan dia sendiri pun tak de bukti yang kukuh untuk buat tuduhan tu.



Bagi perkahwinan kedua pulak, akibat terlalu gelojoh tak tentu arah sampai sanggup membelakangkan keluarga menjadi penyebab keruntuhan rumah tangga dia.



Jadi, jangan la dia asyik pandai nak tuduh orang je tak reti nak bagi tarbiyah itu dan ini. Kalau setakat pandai bercakap je tapi tak reti nak buat, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je. Penyudahnya nanti diri dia sendiri jugak yang malu!!!





SUMBER: http://ift.tt/TIvhZF

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog