BAGI 'TAZKIRAH' DALAM SURAU PAS, INI CARA NAK TARBIYAH DAPig!!!










Si Bawang Hitam tengah menyampaikan 'Tazkirah' mengenai akhlak

Awal pagi pun ramai betul orang yang suka buat tanggapan yang tak masuk akal. Benda macam ni pun diorang nak perbesar - besarkan. Pelik sangat pulak diorang tengok orang Kafir masuk surau.



Dah la tu, yang Si Kafir tu pulak dok sibuk menjaja cerita pasal Politik dan memburuk - burukkan orang dalam surau PAS. Yang sebenarnya, itu cara orang PAS nak mentarbiyahkan DAPigs tentang Islam.



Orang PAS ni dah banyak sangat dengar ceramah aama. Sekali sekali, diorang nak jugak dengar ceramah dari orang Kafir. Maklum la, budak - budak tu kan semuanya dah TERLEBIH ilmu diorang.



Jadi, sebab tu diorang panggil Si Budak 'Listen,Listen,Listen' ni. Budak ni pandai berceramah. Nak pulak yang berkaitan dengan 'Akidah dan Akhlak'. Sebab itu akhlak dia tunjuk pun cukup baik.










Antara 'Jemaah' yang baru dapat 'Hidayah'

berkat hasil dari 'Tarbiyah' yang diberikan...

Ditambah pulak dengan kehadiran Si Mahasewel Fahmi Zainol, jambu baru Si Ketua Penipu tu. Makin berseri la 'Majlis Ilmu' yang dianjurkan dalam surau PAS ni. Makin berkat ilmu diorang dapat.



Biarpun apa yang disampaikan oleh Si Mahasewel tu hanya sekadar satu tindakan untuk menegakkan benang yang basah, tapi ianya satu perkongsian ilmu akidah yang cukup berharga.



Nak pulak dalam selok belok TIPU MUSLIHAT POLITIK. Bab tu memang tak de ustaz atau guru yang akan ajar. Maklum la, ustaz - ustaz tu semua mana ada yang kelulusan Universiti.



Dalam ertikata lainnya, ustaz - ustaz tu semua BODOH belaka. Sama la macam budak - budak yang belajar di UMS serta penduduk - penduduk di Sabah. Hanya yang menyokong Si KeTUM tu je yang bijak.



Jadi, jangan la cepat sangat kita nak salah anggap tindakan yang dilakukan oleh budak - budak bijak pandai ni. Niat diorang baik. Cuma kita yang tak faham. Maklum la, diorang kan lagi bijak dari orang lain. Kebijaksanaan diorang tu semuanya sebab berkat menyokong Si Kaki Peliwat!!! Kita ada ke!!!





SUMBER: http://ift.tt/1tT72lq

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog