MAHASEWEL MEROYAN, ANGGAP KeTUM MACAM TUHAN!!!


Kalau dah dasar Pencacai tu Pencacai la jugak. Cakap la apa pun, diorang takkan nak dengar. Belajar pun tak habis, nak sangat tunjuk pandai. Penyudahnya menyusahkan diri sendiri.



Itulah mentaliti sesetengah budak - budak yang berlagak bijak yang suka sangat mengikut hati. Ada kepala otak, tapi semuanya letak kat Kepala Lutut. Tu sebab diorang BENGAP sampai ke sudah.



Bila pergi ke Sabah, dituduhnya orang Sabah tu semuanya BODOH. Hanya dia sorang je yang cerdik. Bila kena halau, mula la dia meracau tak sudah - sudah macam disampuk Setan.



Nak sangat diorang ni mengampu Si Ketua Penipu tu dan mendakwaan kononnya Kerajaan ni zalim. Tapi akhirnya, dengan Kerajaan juga yang dia merayu. Dengan Kerajaan jugak dimelutut.



Kalau Si Mahasewel yang rasa diri dia lebih bijak dari orang lain tu tak yakin dengan Kerajaan, kenapa dia tetap ambik jugak duit biasiswa yang ditawarkan sebelum ini? Kenapa dia tak tolak?



Sebab duit rakyat kata dia. Maka sebab itu dia ada Hak untuk dapat biasiswa tu. Dia kata duit tu duit hasil cukai dari rakyat. Tapi Kerajaan ni kejam, nak ugut tarik balik biasiswa tu.



Jika duit biasiswa dia tu dianggap sebagai duit rakyat, apa Hak dia nak ambik? Dia ingat rakyat suka sangat ke dia gunakan duit mereka sesuka hati dan buat apa yang dia mahu?



Dia ingat rakyat redha dengan tindakan dia yang jelas tidak pandai nak menilai yang mana betul dan yang mana salah? Moh kalau rakyat sumpah seranah dia kat akhirat nanti, apa yang dia nak jawab?



Kalau dia anggap duit biasiswa tu duit rakyat, sepatutnya dia lebih bertanggungjawab ke atas pembiayaan yang telah diberikan. Bukannya pergi buat kerja yang bukan - bukan demi kepentingan Politik Peribadi Si Ketua Penipu tu. Jangan setakat pandai nak mengabihkan masa je kerjanya!!!



PS: Kalau dia anggap Si Ketua Penipu tu lebih bagus dari Najib Razak, suruh Si Ketua Penipu tu la tanggung pengajian dia. Jangan la nak mengabihkan duit rakyat tak tentu arah pulak!!!





SUMBER: http://ift.tt/1qQEjh5

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog