BANG MIN BAGI ALASAN SETARAF BUDAK TADIKA!!!




Hahaha!!! Lawak giler bila baca alasan yang diberikan oleh Si Azmin ni pasal kenaikkan gaji mendadak dikalangan ADUN Selangor tu. Nampak sangat dia nak 'Playsafe'.



Kata dia, orang yang buat cerita kononnya dia tak membantah isu tersebut didalam sidang DUN hanya cuba nak melaga - lagakan dia dengan Si Khalid Gagap tu.



Kata Si Azmin tu lagi, jika dia bantah, maka kiamat la dunia ni dibuatnya sebab dia juga merupakan Pengerusi BBC Selangor. Dah tentu orang akan pertikai.


“Isunya bukan saya bahas atau tidak. Isu pokoknya adalah kenaikan itu terlalu tinggi dan perlu dikaji semula, Itu sahaja. Bagaimana saya, BBC atau ADUN PR nak bangun nak tolak usul dibawa oleh kerajaan? Boleh ke? Sudah tentu itu bukan amalan konvensyennya.



“Apabila usul itu dibentangkan oleh kerajaan (negeri), sudah tentu kerajaan mengharapkan wakil-wakil rakyat kerajaan menyokong. Itu prinsipnya.




“Sebelum kita sokong, kita kena tahu asasnya dan justifikasinya. Ini tak berlaku. Kalau saya bangun bantah hari itu dan tolak usul kerajaan, kiamat dunia ini. Saya nak selamatkan keadaan,” kata Azmin dalam menjelaskan apa yang berlaku pada sidang DUN 27 November itu.


Alo Encik! Kalau nak tegakkan Kebenaran ni, tak kira la jawatan apa yang dia pegang. Sepatutnya sebagai BBC lagi wajib tegur Menteri Besar dalam sidang DUN.



Orang yang menyokong Kerajaan ni jauh lebih layak untuk tegur Kerajaan sebab mereka ada Hak. Yang membangkang ni kalau dia tegur mesti orang anggap dia ada kepentingan.



Sekiranya Si Azmin tu anggap kenaikkan gaji tu tak munasabah dan keterlaluan, kenapa ianya tidak dibincangkan sebelum ini? Kenapa Si Khalid Gagap tu tak bentang dulu pada diorang?



Kan nampak sangat yang sesama diorang ni pun memang dah tak ngam. Apa lagi alasan yang Si Azmin tu nak berikan? Orang nampak diorang ni memang bermusuhan.



Kalau setakat nak bagi alasan untuk menegakkan benang yang basah ni, baik tak payah Azmin oi! Buat mengabihkan masa je!!! Cakap je terus terang yang dia menyokong kenaikkan gaji tu. Tak payah la bagi alasan yang bukan - bukan!!!





SUMBER: http://semuthitam80.blogspot.com/2013/12/bang-min-bagi-alasan-setaraf-budak.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog