Menyalahkan Daim tapi terpalit balik ke Anwar




Demikianlah kenyataan Saifuddin yang mahu merendahkan kekayaan Anwar dengan membandingkan dengan bekas Menteri Tun Daim yang merupakan ahli perniagaan yang berjaya.

Hairannya sebagai orang yang bukan ahli perniagaan dan bukan pula bberjaya sebbagai ahli perniagaan, bagaimana dia boleh mampu punya rumah yang macam kompleks bernilai RM7 juta dengan keselamatan yang sofistikated????



Sebagaimana gambar di atas menjawab balik, Tun Daim tidak pernah mengkayakan adik beradiknya tetapi Anwar mengkayakan Azmin Ali dengan saham-saham berjuta ringgit padahal gajinya sebagai pegawai hanya beberapa ribu.



Hal ini ada laporan polis dan masih tak kedengaran perkembangannya.



Keluarga Anwar seperti Rani kaya raya. Malah boleh baca blog tulisan berikut:










Kroni Anwar adalah individu ke-3 terkaya di Malaysia iaitu Tan Sri Lee Shin Cheng, ketua Kumpulan IOI, salah satu peneraju pengendali ladang kelapa sawit terbesar dunia. Aset beliau bernilai AS$3.2 bilion. IOI pernah juga diterajui oleh bapa kepada Penasihat PKR DS Anwar Ibrahim.



Bapa Anwar, Datuk Ibrahim Abdul Rahman merupakan bekas ahli parlimen dan bekas Setiusaha Parlimen Kementerian Kesihatan. Selepas beliau bersara, Dato Ibrahim telah menjadi pengerusi IOI Group dimana Tan Sri Lee Shin Cheng merupakan pemilik dan pemegang saham utama.



Berita Harian, 8 Disember 1998 melaporkan bapa Anwar miliki saham dalam 20 syarikat. Anwar Ibrahim mengamalkan kronisme, nepotisme dan kolusi. Anwar membisu bila didedahkan terhadap kepentingan perniagaan keluarga dan rakan rapatnya. Senarai Pendaftar Syarikat menunjukkan anggota keluarga Anwar dan rakan rapatnya adalah peneraju korporat yang penting.



Sebelum Anwar menjadi Menteri, sewaktu menjadi mudir Yayasan Anda, nama ayahnya sebagai tokoh korporat tidak timbul. Bila Anwar menjadi menteri, terutama sekali sebagai Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri tuah Pak Ibrahim melonjak naik. IOI mempunyai hartatanah yang banyak di berbagai-bagai negeri. Malah di Sabah saja dikatakan hartatanah IOI melebihi 50,000 hektar.



BAca sepenuh di SINI





SUMBER: http://ift.tt/1evrp5v

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog