BIAR PUN 'HARAM' PEMUDA PAS TETAP 'HARAMJADAH'!!!




Huh!!! Memang satu tindakan yang memalukan. Nama je nak jadi pejuang Islam. Tapi bab hukum halal haram diorang boleh pejamkan mata je. Pun lagi diorang nak membanggakan diri diorang sendiri?



Apa yang diorang lakukan ni lebih kurang sama dengan orang jual daging Babi. Diorang tau daging Babi tu haram untuk dimakan. Tapi diorang tetap jugak nak menjualnya.



Alasan diorang sebab diorang hanya 'jual' daging Babi tu. Yang haram kalau kita makan. Itu je alasan yang diorang berikan. Sama jugak dengan menjual arak. Pun begitu jugak alasan diorang.



Asalkan diorang tak makan dan tak minum benda yang diorang nak jual, kira semuanya Halal belaka. Walhal kalau ikut hukum, hasil yang diorang dapat nanti tetap Haram.



Jadi, tak heran la kenapa puak - puak Parti Angguk Saja tu tetap mundur dan tidak diterima oleh rakyat dikalangan orang Islam sendiri. Sebabnya mudah. Diorang ni jenis yang suka tafsir Hukum ikut cara diorang sendiri. Bukannya diorang ikut cara Islam sangat pun!!!


SHAH ALAM - Selepas beberapa kenyataan membidas peletakan jawatan Adun Kajang, Lee Chin Cheh, hari ini Pemuda Pas menyatakan akan komited membantu rakan parti yang bertanding dalam PRK Dun Kajang.



Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata, walaupun peletakan jawatan Adun PKR itu tidak disokong, namun sokongan akan terus diberikan kepada calon PR bagi memastikan kemenangan berpihak kepada parti perikatan itu.



"Pemuda Pas tetap komited untuk membantu memenangkan calon PR.



"Mungkin kita tidak bersetuju pada perletakan jawatan, tapi kita juga tidak setuju jika kerusi itu terlepas dari genggaman PR," tulisnya dalam laman Facebooknya.



Terbaru, akhbar Sinar Harian melaporkan tindakan bekas Adun, Chin Cheh meletak jawatan terus mendapat pertikaian dalam kalangan Pemuda Pas.



Pemuda Pas melihat tindakan itu seperti mempermainkan amanah rakyat yang sebelum ini berusaha memastikan kemenangan beliau dalam PRU13, Mei tahun lalu.



Ketua Pemuda Pas Petaling Jaya Selatan, Aziz Mahaiyuddin berkata, Chin Cheh hanya memperlekehkan usaha dan kepercayaan rakyat kepadanya dan peletakan jawatan tanpa sebab munasabah dilihat mengetepikan matlamat PR memastikan kebajikan dan keadilan terhadap rakyat dilaksanakan sebaiknya.




“Selangor bukan ditadbir PKR saja, tetapi ditadbir bersama Pas dan DAP, sepatutnya keputusan meletak jawatan ini dibincang bersama, bukan keputusan sendiri,” katanya.






SUMBER: http://ift.tt/1i6ZLLt

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog