MILOBASI KE PENJARA SEBAB PEGUAM TERLALU BODOH!!!


Alahai!!! Inilah yang orang tua - tua selalu kata, "Harapkan Pagar Tapi Pagar Yang Makan Padi". Hanya sebab kerana dia tersalah pilih, maka diri dia sendiri juga yang akan merana.



Itulah nasibnya bila menjadi PENCACAI kepada puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Kalau diorang ditimpa sebarang musibah, pemimpin hanya sekadar mampu untuk 'Bersimpati'.



Kenapa tak dibuat demonstrasi jalanan? Kenapa tak ajak Pencacai - Pencacai lain melalak depan mahkamah apabila keputusan diumumkan sebelum ini? Kenapa tak buat 'Road Show' keliling Malaysia?



Soalnya, kenapa bila keputusan dah diumumkan baru diorang nak melalak - lalak diluar mahkamah macam Anjing Gila sedangkan mereka ada ruang dan peluang sewaktu didalam mahkamah?



Cukup ke dengan hanya menghentam pihak mahkamah apabila peguam - peguam yang mewakili mereka sebelum ini sendiri yang GAGAL untuk melaksanakan tugas sewaktu kes tersebut dibicarakan?



Itu juga membuktikan bahawa peguam - peguam dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu bukan sahaja takde integriti, tapi diorang ni lansung takde Profesional.



Sekarang, bila Si Anak Guam sendiri bakal dihumban ke dalam penjara, baru la diorang nak melalak sambil membuka kemaluan Si Anak Guam tu sendiri kepada orang ramai dengan menyatakan:

"Milosuam didakwa di Kota Kinabalu walaupun beliau sebenarnya berpangkalan di Kuala Lumpur, " kata mereka.

Nah!!! Dah tak pasal - pasal je timbul lagi satu persoalan. Kalau Si Milobasi tu berpengkalan di Kuala Lumpur, kenapa pulak dia nak sibuk - sibuk masuk campur dalam isu di Lahad Datu?



Jika dia boleh buat artikel sedangkan dia sendiri tidak berada ditempat tersebut, jadi kenapa pulak dia tak boleh nak didakwa dan dijatuhkan hukuman di Sabah? Kan pelik tu?



Tidakkah tindakan itu boleh dilihat sebagai berat sebelah dan mengenepikan konsep keadilan yang selama ini diperjuangkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri?



Kesimpulannya, tak layak bagi peguam - peguam Si Milobasi tu nak menyalak - nyalak macam Anjing Gila sedangkan anak guam dia sendiri pun suka but kerja yang tak mendatangkan faedah!!! Sendiri pandai cari penyakit, sendiri tanggung la woi!!!





SUMBER: http://ift.tt/1BvXIxe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog