PAKWE SI TIPAH KOYAK NI NAK BUAT KERJA BODOH!!!



Buat mengabihkan masa je Pakwe Si Tipah Koyak ni belajar tinggi - tinggi tapi tetap jugak dia BODOH bertingkat - tingkat. Buat mengabihkan duit mak bapak je kerja dia.



Tapi sejak bila pulak dia ni cerdik ye tak. Dah memang sejak dari dulu dia memang BODOH, nak buat macam mana ye tak. Terpaksa la puak - puak Pakatan Haramjadah tu terima.



Hakikatnya, perancangan Pakwe Si Tipah Koyak ni jelas hanya satu tindakan yang sekadar membuangkan masa tak tentu arah dan memang dilihat sebagai satu kerja BODOH.



Dek kerana dia tak puas hati kerana disekat dari memasuki Sarawak, maka mula la dia merancang untuk cabar keputusan yang telah dibuat oleh Kerajaan Negeri tersebut.



Walhal sebelum ini, Presiden parti dia sendiri dah pun buat pendirian bahawa PKR tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap halangan tersebut.



Jelas Kak Wan, diorang sedar mengenai Hak dan polisi yang digunakan oleh pihak Kerajaan Sarawak. Maka tindakan sedemikian hanya membuangkan masa dan tak berfaedah.



Tapi Pakwe Si Tipah Koyak ni masih degil dan enggan mengikut saranan serta pendirian yang telah dibuat oleh Si Kak Wan tu sebelum ini. Dia masih jugak nak tunjuk BODOH dia.



Kalau dia nak ambik tindakan tu, ambik je la. Jangan setakat bercakap je pandai. Tapi bila tiba masanya nanti, satu hapah pun dia tak buat. Penyudahnya nanti, dia hanya akan memalukan diri dia sendiri je. Masa tu, jangan pulak dia nak salahkan orang lain!!!

SHAH ALAM – Pakatan Rakyat akan mencabar keputusan Kerajaan Negeri Sarawak yang telah menghalang beberapa pemimpin kanan PKR daripada memasuki negeri itu untuk membantu calonnya, Abdul Jalil Bujang bagi menghadapi PRK N51 Balingain, esok.


Naib Presiden PKR, N.Surendran mendakwa Ketua Menterinya, Tan Sri Adenan Satem dengan sengaja melanggar peruntukan Perlembagaan di bawah Seksyen 67, Akta Imigresen 1959/1963 dan beliau menggunakan kuasanya untuk menyekat aktiviti politik pembangkang di negeri itu.


“Di bawah Seksyen 67 Akta Imigresen 1959/1963, tidak boleh sekat sesiapa yang hendak masuk ke Sabah dan Sarawak untuk melakukan aktiviti politik, jadi akta itu jelas.




“Jadi ketua menteri Sarawak memang secara sengaja melanggar undang-undang di bawah Akta Imigresen itu,” katanya pada pemberita ketika ditemui selepas forum ‘Masa Depan Masa Kita’ di Auditorium Kumpulan Media Karangkraf, di sini, hari ini.





SUMBER: http://ift.tt/1jhDzQS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog