Ghani Yassin nak nafi tak punyai Penthouse Pavillion RM4 juta ke?




Begini agaknya rupa pandangan dari Penthoouse Pavillion Residences di Bukit Bintang Kuala Lumpur. Ini kerana di sini merupakan satu pandangan yang lazim buat Ghani Yassin, Pengerusi SLDB yang disiasat SPRM dan sepatutnya di dakwa.


Ketua Bahagian UMNO Pensiangan, Dato Ghani Yassin yang juga Pengerusi SLDB mengaku disiasat SPRM tapi menafikan dia terlibat. Hujahnya kenapa dia seorang yang disiasat saja? Mesti ada pihak lain.



Baca laporan portal pembangkang FMT SINI yang menyokong amalan rasuah dengan mempolitikkan untuk politik Sabah berkocak.



Jika ramai lain juga terlibat, eloklah tapi tak bererti Ghani patut lepas. FMT mungkin tidak tahu bahawa SLDB Settler's Compensation Fund hilang sebanyak RM200 juta dan ini terserlah dalam buku akaun.



Selain punya Penthouse berharga RM14 juta di Pavillion Bukit Bintang Kuala Lumpur, Ghani dikatakan punya berdozen kereta berkenama dan mewah.






Melainkan Ghani boleh buktikan dia adalah ahli keluarga Sultan Brunei yang mana ada beradik Sultan brunei punya gudang di merata Bandar Seri bengawan untuk menyimpan kereta-kereta mewah dan mainan mereka, bagaimana Ghani boleh mampu dengan hanya gaji sebagai Chairman SLDB.






RM200 juta yang hilang bukan duit kepunyaan syarikat tapi dana untuk dibayar pada peneroka ... maknanya duit yang dicuri adalah duit rakyat miskin!!!!



SUMBER: http://ift.tt/10JuATa

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog