Supaya P Pinang boleh cukai sangkar ikan, AP PKR kata nelayan maha kaya




Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin, menyatakan bahawa tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang menaikkan cukai untuk nelayan pelihara ikan dalam sangkar dan mengenakan cukai kepada penginap hotel adalah munasabah kerana kumpulan ini merupakan kumpulan maha kaya.

Beliau berkata demikian ketika mencelah sindirian Ahli Parlimen Padang Besar (BN) Datuk Zahidi Zainul Abidin yang menyatakan Pakatan hany berpura-pura prihatin mengenai cukai tetapi mereka juga mengenakan pelbagai cukai yang tidak masuk akal.






Untuk rekod, kerajaan negeri Pulau Pinang memperkenalkan cukai katil atau bayaran kerajaan tempatan kepada semua pengunjung yang menginap di semua jenis hotel di negeri ini sejak 1 Jun lalu. Cukai sebanyak RM3 satu bilik bagi satu malam untuk mana-mana hotel bertaraf empat bintang dan lima bintang, manakala RM2 satu bilik bagi satu malam untuk hotel tiga bintang.



Bolehkah diterima alasan “bodoh” PKR ini bahawa penginap hotel dan nelayan ikan sangkar ini merupakan kumpulan maha kaya? Mahu menipu pun agak-agaklah.



MyKMU



SUMBER: http://ift.tt/1wLUQ9f

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog