HARGA MINYAK NAIK, PAM MINYAK TAK KECOH???


Aik? Ini satu perkara yang cukup menghairankan kita ni. Kenapa pulak kali ini, bila harga minyak naik, tak ramai pulak orang berpusu - pusu ke stesen minyak untuk mengisi tangki mereka?



Kebiasaannya, bila dengar je harga minyak naik, masing - masing sibuk keluar dan menyerbu stesen - stesen minyak untuk memenuhkan tangki masing - masing sebelum jam 12 tengah malam.



Sampai tahap ada stesen minyak yang rosak dan jahanam dikerjakan oleh pengguna - pengguna kerana tak dapat isi minyak sebab stesen tersebut telah pun kehabisan stok simpanan mereka.



Tapi, lain pulak dengan apa yang berlaku malam semalam. Biarpun pihak kerajaan dah buat pengumuman seawal jam 8 malam, takde pulak yang dilaporkan ada stesen minyak yang jadi kecoh.



Semuanya senyap sunyi je macam biasa seolah - olah macam tak de apa - apa yang berlaku. Semuanya beroperasi seperti biasa. Itu yang membuatkan sesetengah pihak merasa hairan melihatnya.



Ini disebabkan, kenaikkan harga minyak kali ini tidak menjadi satu bahan Politik Murahan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Naik 25 sen, tapi ianya tetap berada diparas yang munasabah.



Jadi, hilang la modal puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk menghasut rakyat supaya keluar untuk mengisi tangki minyak bagi kenderaan masing - masing. Bahkan diorang pun tak berani nak cakap banyak.



Jika sebelum ini, pelbagai pihak dah bangkit mempertikaikan tindakan peniaga dan pemborong yang rakus menaikkan harga barang sesuka hati mereka setiap kali kenaikkan harga minyak berlaku.



Tapi malangnya, dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu semuanya KECUT BUAH KERANDUT mereka nak buat desakan terhadap peniaga serta pemborong yang terlibat.



Kerana apa? Kerana ada dikalangan peniaga dan pemborong tu semuanya kroni - kroni dan proksi puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. Maka sebab itulah mereka tak berani nak bersuara demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri!!!





SUMBER: http://ift.tt/1ApogtJ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog