ZURAIDA KAMARUDDIN PERTIKAIKAN AKTA IMIGRESEN NEGERI SARAWAK




Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin mempertikaikan kerajaan Negeri Sarawak berikutan sehingga kini masih belum memberikan sebarang alasan mengapa beliau tidak dibenarkan memasuki Sarawak semasa menjawab pertanyaan media di lobi Dewan Rakyat.



“Sambil menuding jari kepada kerajaan Negeri Sarawak, apakah yang menyebabkan dirinya tidak dibenarkan memasuki Sarawak sedangkan beliau tidak menyertai sebarang perhimpunan seperti BERSIH.



“Saya tidak seperti beberapa pemimpin pembangkang lain seperti S. Ambiga dan beberapa lagi yang menyertai perhimpunan sedang saya hanya memperjuangkan kerja-kerja politik sebagai ahli politik,” jelas Zuraida yang ternyata marah kepada tindakan kerajaan Negeri Sarawak.



Sebagai seorang Ahli Parlimen, mana-mana pemimpin pembangkang berhak untuk menjelajah seluruh negara bagi memperjuangkan politik.



Terdahulu Teresa Kok membuat sidang media dalam mempertikaikan penahanannya semasa hendak melawat Sabah pada awal Mac ini dan kini dalam proses mempertikaikan langkah kerajaan Sabah ke atasnya menerusi undang-undang.



Zuraida Kamaruddin merupakan salah seorang daripada pemimpin pembangkang yang sekarang ini masih lagi tidak dibenarkan memasuki Sarawak.





Bagaimanapun, dalam lawatan Menteri Besar Selangor, Azmin Ali telah pun menyampaikan surat dan permohonan kepada Ketua Menteri Sarawak supaya pengharaman memasuki Sarawak dapat ditarik balik.





SUMBER: http://ift.tt/1bJjfYI

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog