KELAB GREENBOC
Apabila berita-berita konvensyenal mengenai MH370 menjadi semakin mengkhayalkan dan terpisah daripada realiti, demi kebaikan semua ahli keluarga mangsa yang terlibat dan orang-orang tersayang yang masih menderita, saya merasakan adalah penting untuk menerbitkan satu semakan realiti yang boleh membantu membawa kepada satu perbincangan yang diterima akal.
Mari kita lhat lima fakta yang tidak dapat dinafikan mengenai kerajaan, radar dan pesawat :
Fakta # 1 ) Tiap-tiap negara moden menjejaki trafik udara dengan sistem radar tentera
Semua negara-negara utama yang terlibat dalam Penerbangan MH370 menggunakan sistem radar tentera 24/7. Sudah tentu ini termasuklah negara-negara Malaysia dan India. Sistem radar ini dikendalikan untuk tujuan pertahanan negara, memastikan setiap negara boleh mengenal pasti pesawat memasuki ruang udara negara masing-masing.
Jika anda tidak percaya bahawa sistem radar gred-tentera boleh mengesan ketinggian, arah dan kelajuan yang Boeing 777, maka anda sebenarnya tidak percaya pada radar sistem sama sekali.
Fakta # 2 ) Tiap-tiap negara moden menggunakan sistem radar kawalan trafik udara yang "pasif " yang bekerja sekalipun tanpa transponder pesawat
Selain daripada radar tentera, negara-negara moden juga menggunakan sistem radar kawalan lalu lintas udara yang bekerja di kedua-dua keadaan, mod "aktif" (dengan transponder) dan mod "pasif" (tidak memerlukan transponder). Walaupun sistem kawalan trafik udara awam secara amnya tidak sebegitu kuat atau tepat berbanding sistem ketenteraan, mereka tetap mampu sepenuhnya mengesan dan menjejaki Boeing 777.
Malah, seperti mana-mana pengawal penerbangan yang akan memberitahu anda, sistem radar mereka mampu sepenuhnya mengesan sekawan burung dan objek lain bawaan udara yang jauh lebih kecil daripada Boeing 777.
Fakta # 3) 777 Boeing mempunyai tanda pengenalan radar yang amat besar
Melainkan dilengkapi dengan beberapa jenis teknologi eksotik yang kami tidak pernah dengar seperti radar "halimunan jubah" yang dipinjam daripada Klingons Star Trek - sebenarnya Boeing 777 mempunyai tanda pengenalan radar yang amat besar. Badan pesawat yang beberbentuk silinder, sayap melengkung dan kawalan permukaan (kepak, aileron, kemudi) semua memancarkan gelombang radar dengan kecekapan yang sangat tinggi. Sebuah pesawat Boeing komersial bukannya pesawat pengebom yang tersembunyi.
Penjelasan bahawa Boeing 777 ini "hilang" dari radar amat tidak dapat diterima. Dan jika penjelasan yang ada bahawa "juruterbang menerbang pesawat pada ketinggian yang sangat rendah untuk mengelakkan radar," maka ia tidak masuk akal bahawa juruterbang itu akan menjalankan pengelakan yang kompleks ini untuk selama 4-7 jam dan kemudian menerjunkan pesawat ke Lautan Hindi.
Tambahan pula, jika seorang juruterbang berniat membunuh diri ia lansung tidak perlu untuk mengelak sistem radar! Jika dia mahu berlakunya kemalangan pesawat, ia boleh dilakukan dengan serta-merta sebaik saja berlepas, atau pada bila-bila pada minit-minit awal penerbangan. Tidak perlu untuk mengelakkan radar jika anda secara sedar mahukan kemalangan pesawat.
Fakta # 4) Boeing 777 pesawat tidak boleh hidup dengan perlanggaran dengan laut dan terus utuh
Salah satu teori yang paling tidak masuk akal pada masa ini yang beredar di beberapa media terkenal - dan ditulis oleh wartawan yang nampaknya tidak mempunyai pengetahuan asas dalam fizik atau mekanik penerbangan - bahawa Penerbangan 370 "terhempas" ke dalam Lautan Hindi dan entah bagaimana ajaibnya ia kekal utuh sepenuhnya!
Walaupun agak selesa untuk berfikir bahawa kapal terbang diperbuat daripada besi yang amat kukuh yang boleh menahan impak halaju-tinggi dengan air, yang sebenarnya kebenarannya ialah sebuah pesawat adalah terdiri dari struktur rapuh dibuat terutamanya aluminium. Pesawat tidak tegar, mereka mudah lentur dan bengkok, walaupun semasa penerbangan. Jika anda pernah menonton sayap semasa penerbangan, tidak syak lagi anda akan menyedari bahawa mereka mempunyai sejumlah pergerakan yang memeranjatkan, seolah-olah sayapnya mengepak. Bergeraknya badan pesawat, menyelekoh, mengembang dan memampat disebabkan oleh perubahan suhu, tekanan lingkungan dan tekanan struktur.
Sebuah pesawat komersial besar yang terhempas ke dalam air tidak boleh kekal utuh. Walaupun terdapat beberapa pendaratan air ajaib di mana juruterbang mahir dapat "mendaratkan" pesawat di atas air dengan kelajuan yang hampir tidak bergerak, kepak dan kemahiran terbang yang luar biasa, kemalangan dengan kelajuan penuh ke dalam air tidak mampu menjadikan pesawat masih dalam keadaan baik sepenuhnya. Hidung, sayap, badan pesawat dan ekor semua akan musnah oleh kesan dengan sejumlah besar air di laut.
Malah banyak cubaan "pendaratan air" masih membawa kepada kegagalan struktur besar pesawat, seperti yang dilihat dalam gambar ini dimana pendaratan air yang agak lembut bagi satu penerbangan menuju Bali:
Kemalangan sebenar ke dalam air akan menghasilkan sejumlah besar serpihan, termasuk kerusi, badan-badan dan serpihan lain mudah dikesan daripada imej satelit atau carian menyelamat.
Fakta # 5) Penerbangan 370 yang hilang memerlukan kerjasama kerajaan
Ini ialah fakta yang paling penting sekali: kerana selain dari semua fakta yang dinyatakan di atas, MH370 yang hilang mesti memerlukan satu perancangan yang disengajakan dan tindakan daripada sekurang-kurangnya satu kerajaan (dan mungkin lebih).
Seseorang sedang menutup atau menyembunyikan kebenaran terhadap apa yang berlaku kepada MH370, dan ia kelihatan hampir pasti bahawa kerajaan Malaysia merupakan sebahagian daripadanya, seperti yang saya dilaporkan sebelum ini.
Media arus perdana amat keberatan untuk melaporkan sebarang bentuk penyembunyian oleh pihak kerajaan, lebih suka berpura-pura kononnya kerajaan sentiasa telus dan jujur dengan orang-orang di atas dunia. Walaupun ia melucukan, namun ia kekal menjadi pegangan media konvensional. Itulah sebabnya media lebih suka untuk menghebahkan teori-teori lain seperti "juruterbang bunuh diri" atau "kemalangan penerbangan," sekalipun tiada satupun berfakta. (Kes: Jika ia terhempas ke dalam laut, kotak hitam tentu telah menghantar signal di mana lokasi mereka setelah selama beberapa minggu, dan mereka akan mudah untuk ditemui.)
Yang pasti kerajaan-kerajaan dunia secara rutinnya berbohong dan menipu orang ramai. Sebagai contoh mudah, kerajaan Amerika Syarikat kini telah diketahui sedang mengintip semua kerajaan lain di dunia dengan program pengintipan NSA sepertimana didedahkan oleh Edward Snowden (baca artikel kedua di bawah). Sebelum beliau melakukan pendedahan, tiba-tiba media massa konvensyenal yang tak tahu hujung pangkal akan cepat menuding sesiapa sahaja yang mencadangkan kerajaan "mendengar panggilan telefon anda" sebagai gila. Kini, sudah tentu, kita semua telah menyedari bahawa NSA benar-benar merakam semua panggilan telefon, mesej SMS, kiriman di media sosial dan juga urusniaga kewangan. Ini tidak lagi rahsia. Ia bukan satu teori konspirasi. Ia adalah seperti satu perniagaan biasa di peringkat tertinggi kerajaan. Dan ya, sekalipun menyalahi undang-undnag, namun ia tetap berlaku.
Itulah sebabnya dakwaan kononnya "kerajaan tidak mampu dan tidak mungkin berbohong mengenai MH370" sebenarnya lansung tidak munasabah. Sudah tentu kerajaan boleh berbohong mengenai Penerbangan 370. Sebenarnya ia adalah jauh lebih sukar bagi mana-mana kerajaan untuk memberitahu kebenaran daripada berbohong. Dan kerajaan Malaysia tidak lebih berpegang teguh kepada kebenaran dan ketelusan sama seperti kerajaan Amerika Syarikat, kerajaan Rusia atau kerajaan China. Semua kerajaan secara rutinnya berbohong kepada orang ramai. Untuk mengharapkan kerajaan untuk memberitahu anda kebenaran tentang apa-apa jua adalah sebenarnya hanyalah sebuah fantasi.
Tetapi jika anda gila-gila mempercayai bahawa kerajaan tidak pernah berbohong, maka saya gembira untuk melaporkan bahawa Obamacare kini mempunyai 6 juta peserta program yang kesemuanya telah membayar premium insurans mereka masing-masing, hutang negara Amerika Syarikat dengan tiba-tiba pantas mengecut mengikut jam, tiada siapa di Washington DC pernah penyalahgunaan kuasa, konspirasi oleh Senator California Demokratik California, Leland Yee tidak pernah berlaku dan wang cukai anda sentiasa diletakkan untuk tujuan yang positif untuk kebaikan masyarakat!
Kesimpulan
MH370 kemungkinan besarnya tidak kemalangan yang berlaku, ia telah hampir pasti dirampas (mungkin dengan kawalan jauh) dan terbang ke destinasi dimana kesemua penumpang masih hidup dan pesawat itu tetap utuh.
Apakah yang akan berlaku dari situ adalah menjadi tekaan kepada sesiapa pun, tetapi apa pun yang paling mungkin terhadap pesawat yang dicuri itu adalah untuk mengubahnya menjadi satu sistem pembawa senjata besar-besaran yang akan dilengkapi dengan senjata-senajata biologi, kimia atau nuklear. Percayalah apabila saya menyatakan hal ini, ia adalah senario sebenar yang dibincangkan secara tertutup di Pentagon. "Juruterbang bunuh diri" adalah semata-mata satu helah versi si tolol tentang peristiwa itu untuk santapan umum. -Mike Adams, http://ift.tt/1pOwjvV bebas oleh GB
BONGKAR !!! Terdapat 5 agen Amerika dan Israel yang matikan transponder pesawat MH370?? | Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi mengenai kehilangan MH 370? Perkara ini berlaku seperti ini:
Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (Command N Control system - CNC) mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit.
Taliban menyerang hendap konvoi tersebut dan membunuh 2 kakitangan Navy Seal Amerika, merampas peralatan/senjata, termasuk CNC yang beratnya 20 tan dan dimasukkan ke dalam enam peti. Peristiwa ini berlaku lebih kurang sebulan yang lalu pada Februari 2014.
Tiada liputan dalam peristiwa ini.
Sila Rujuk (http://ift.tt/OqpPYV.)
Apa yang Taliban mahu ialah wang. Mereka mahu menjual sistem CNC tersebut kepada Rusia atau China. Rusia terlalu sibuk dengan urusan di Ukraine. China pula amat dahagakan teknologi sistem ini. Bayangkan jika China dapat menguasai teknologi di belakang sistem CNC ini, semua Drone Amerika akan tidak berguna lagi.
Oleh itu China telah menghantar lapan saintis pakar pertahanan mereka untuk memeriksa sistem yang dirampas tersebut dan bersetuju untuk membayar jutaan dollar untuk itu.
Sekitar awal Mac 2014, lapan saintis China tersebut bersama 6 peti melakukan perjalanan mereka ke Malaysia, dengan berpendapat laluan ini adalah yang terbaik untuk mengelakkan dari dikesan. Kargo ini kemudian disimpan dalam Kedutaan China di bawah perlindungan diplomatik. Sementara itu, Amerika dengan bantuan perisikan Israel, bersama-sama merangka pelan untuk memintas dan menawan semula kargo tersebut.
China berfikiran adalah lebih selamat untuk mengangkut kargo tersebut menggunakan pesawat awam untuk mengelakkan syak wasangka. Lagipun penerbangan terus dari KL ke Beijing mengambil masa hanya 4 jam setengah, dan Amerika dipercayai tidak akan merampas atau memudaratkan pesawat awam itu. Jadi MH370 adalah pilihan yang terbaik.
Terdapat 5 agen Amerika dan Israel, yang sudah biasa dengan operasi Boeing 777 di dalam pesawat ini. 2 warga “Iran” dengan pasport curi kemungkinan diantaranya.
Sebaik sahaja MH370 meninggalkan ruang udara Malaysia dan melapor diri kepada kawalan udara Vietnam, satu pesawat AWACS Amerika telah menyekat isyarat komunikasi mereka (jammed the signal), mematikan sistem kawalan juruterbang dan menukar kawalan kepada mod kawalan jauh (remote control). Pada ketika itu pesawat hilang ketinggian secara tiba-tiba untuk seketika.
Bagaimana AWACS boleh melakukannya? Ingat peristiwa 911? Selepas peristiwa itu, semua pesawat Boeing (Airbus dan mungkin semua) dipasang dengan sistem kawalan jauh untuk menentang rampasan pesawat oleh pengganas. Sejak itu semua Boeing boleh terbang dengan kawalan jauh oleh menara kawalan di daratan. Sistem kawalan jauh yang sama digunakan untuk mengawal pesawat pengintip tanpa pemandu dan Drone.
Seterusnya, 5 agen Amerika dan Israel mengambil alih kawalan pesawat, mematikan transponder dan sistem komunikasi yang lain, mengubah laluan dan terbang ke arah barat. Mereka tidak terbang timur, ke Filipina atau Guam kerana Laut China Selatan dan keseluruhan ruang udaranya diawasi sepenuhnya oleh radar dan satelit pengawasan China.
Radar tentera Malaysia, Thailand dan India sebenarnya telah mengesan pesawat yang tidak dikenali itu tetapi seperti dijangka mereka bertindak balas secara tidak profesional.
Pesawat itu kemudian terbang ke atas Sumatra Utara, Anambas, India Selatan dan kemudian mendarat di Maldives (beberapa penduduk kampung menyaksikan pendaratan pesawat), mengisi minyak dan meneruskan penerbangannya ke Deigo Garcia, Pangkalan Udara Amerika di tengah-tengah Lautan Hindi.
Sebaik mendarat, kargo dikeluarkan dan kotak hitam ditanggalkan. Penumpang disenyapkan (dibunuh) melalui kaedah secara semula jadi, iaitu kekurangan oksigen.
Mereka percaya hanya orang mati sahaja yang tidak akan membocorkan rahsia.
Pesawat MH370 dengan penumpang yang sudah mati sekali lagi berlepas dan diterbangkan dengan kawalan jauh menuju selatan Lautan Hindi, untuk menjadikan orang percaya bahawa pesawat kehabisan minyak dan akhirnya terhempas ke lautan, dengan menyalahkan kapten dan pembantu juruterbang yang degil.
Amerika telah melakukan persembahan yang baik.
Pertama, mereka mengalihkan semua perhatian dan usaha carian di Laut China Selatan padahal MH370 terbang ke arah barat ke Lautan Hindi. Kemudian mereka dengan bantuan media-media mereka telah mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bercanggah dan bukti-bukti untuk mengelirukan dunia. Australia memainkan peranan sebagai pembantu pelakon.
Jika dilihat usaha yang dibuat oleh China, dari segi bilangan pesawat carian, kapal dan satelit, mula-mula mencari di Laut China Selatan, kemudian di Selat Melaka dan Lautan Hindi, ini agak luar biasa. Ini menunjukkan bahawa China amat prihatin, bukan kerana ramainya penumpang awam China, tetapi lebih kepada nilai tinggi kandungan pesawat dan nyawa lapan ahli-ahli sains pertahanannya.
Jangan percaya cerita?
Saya tidak mengharapkan anda untuk mempercayai tetapi mari kita tunggu dan lihat bagaimana episod ini mendedahkan diri akhirnya nanti. Atau mungkin ia tidak akan berlaku sehingga kemunculan Snowden (Edward Snowden – pakar komputer US, bekas kakitangan CIA yang berpaling tadah dan mendedahkan pelbagai program dan dokumen rahsia US).Siapa Edward Snowden?.. Rujuk Edward Snowden (Wikipedia)
Sumber : Facebook Abdul Majid Hasan
ULASAN GB
GB membawa kedua-dua artikel di atas untuk membuka minda tuan-tuan semua untuk kita sama-sama mencari kebenaran. Bersetuju atau tidak adalah hal yang lain. GB juga tidak bersetuju sepenuhnya tetapi tidak juga menolak sepenuhnya tulisan-tulisan berkenaan.
SUMBER: http://ift.tt/1frcdWZ
0 comments:
Post a Comment