PDRM - Rakan Jenayah Si Mati Dakwa Polis Lepaskan Tembakan Ala Ala Filem Koboi.





"Polis kejam kerana membunuh rakyat yang tidak berdosa" Itulah luahan kata kata dari pemimpin pembangkang terutamanya dari PKR berhubung insiden seorang penjenayah yang mati ditembak pihak Polis dalam satu kejadian di Ampang Selangor.



Gomo mengambil berat isu ini memandangkan serangan keatas PDRM semakin kerap dilakukan oleh pihak pembangkang ini yang mana sedang menumpukan serangan bertali arus keatas PDRM bagi menjatuhkan imej dan kemudiannya menghasut rakyat menentang PDRM agar pergolakkan timbul dan kekecohan dapat dilakukan.



Ikuti kenyataan versi dari Malaysiakini ini berhubung kejadian tersebut:



"Saksi mendakwa pihak polis menembak lelaki yang tidak bersenjata daripada jarak dekat dalam kejadian tembak menembak dekat Ampang pada 21 Ogos lalu.



Y Ilavarasen, 24, mendakwa D Dinesh, 26, yang meninggal dunia dua hari selepas kejadian di awal pagi itu tidak membawa sebarang senjata ketika keluar daripada kereta Proton Perdana putih yang ditahan dekat lampu trafik di Ampang Waterfront.



"Saya berada dalam kereta tidak jauh daripadanya dan boleh nampak daripada belakang," kata Ilavarasen dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.



"(Polis) tembak daripada jarak dekat, atas dan bawah. Semua orang panik. Keadaan jadi kelam kabut dan tiada amaran, mereka juga tidak kenalkan diri sebagai polis . Mereka hanya menembak ke arah orang dan kereta."




Itu versi Malaysiakini yang mana kita tahu mereka adalah portal milik pembangkang yang akan melakukan apa sahaja dalam menyerang PDRM. Malah bukan sekali pembangkang menyerang pihak Polis melalui media mereka tetapi kekerapan tersebut semakin menjadi jadi kebelakangan ini.




Tipu lagi Macha..Tipu



Gomo sebenarnya tertarik dengan kenyataan saksi yang kononya berada ditempat kejadian tersebut. Beliau menyatakan berada didalam kenderaan belakang si mati dan melihat segala kejadian tersebut. Persoalannya apa yang dibuat oleh lelaki bernama Y Ilavarasen, 24 ini pada waktu kejadian?



Persolan kedua apabila Y Ilavarasen, 24 menyatakan mereka juga tidak kenalkan diri sebagai polis . Mereka hanya menembak ke arah orang dan kereta." LOGIK AKAL pihak Polis yang terlatih dan diketuai pegawai Polis yang berpengalaman tidak mengenalkan diri terlebih dahulu sebagai POLIS dan kemudiannya terus melepaskan tembakan? Logik? Logik? Logik?



Setahu Gomo lah pihak Polis Malaysia ni bukannya tak sekolah, mereka ni semua belajar Undang Undang dan tahu etika dalam menjalankan tugas. Apabila hendak membuat penahanan maka mereka akan memperkenalkan diri sebagai Anggota ataupun Pegawai Polis terlebih dahulu sebelum apa apa tindakan diambil.



Apakah Polis Malaysia ni ala ala Koboi yang macam filem kita tonton melepaskan tembakan ke atas ke bawah dan tidak mengikut prosedur?



Jika si lelaki India Y Ilavarasen, 24 ini pada waktu kejadian tidak mendengar kerana MABOK ataupun sedang berhalusinasi kerana DADAH maka ianya memang tidak akan membantu langsung isu ini untuk diketahui rakyat Malaysia. Dan boleh Gomo katakan Y Ilavarasen, 24 sebenarnya adalah antara orang orang yang telah melakukan kesalahan pada waktu itu bersama sama si mangsa dan mereka yang ditangkap pada kejadian tersebut.



Satu pekara lagi Y Ilavarasen, 24 yang menyatakan beliau berada tidak jauh dan boleh nampak dari belakang pastinya mengambil inisiatif dalam pekara ini jika rakan jenayahnya tidak bersalah dengan merakam Video ataupun gambar waktu kejadian untuk didedahkan kepada rakyat Malaysia. Apakah dengan kata kata sebegini mampu menyakinkan rakyat bahawa pihak Polis kejam dan rakan anda yang terlibat dalam jenayah pula Malaikat?




"Pemimpin Pembangkang Mengaibkan si mati"



Penjenayah lakukan jenayah maka pihak Polis yang disalahkan. Pihak Polis ditembak, dipukul dan sebagainya oleh penjenayah maka ianya akan disenyapkan. Jika ini yang berlaku untuk apa pembangkang berjuang jika pihak Polis yang menjaga keamanan dan keselamatan rakyat ditentang?



Anda ingin tahu kejadian yang sebenarnya berlaku pada hari tersebut yang mana menyebabkan seorang penjenayah mati ditembak? Esok jam 10 pagi Gomo akan ceritakan detail kejadian tersebut agar kita sama sama fikir dan renungkan kejadian tersebut.






Jangan kita mudah termakan hasutan pihak pembangkang ini kerana mereka sebenarnya sedang cuba menghancurkan kepercayaan rakyat keatas PDRM. Pekara ini dilakukan mereka adalah kerana matlamat mereka yang mahukan negara huru hara apabila Polis ditentang dan Polis bertindak. Guna akal kita untuk berfikir secara waras.



Esok Cerita penuh kejadian tersebut jam 10 pagi di Blog Papa Gomo EKSKLUSIF!!!





Psssttt.... Esok hangpa tengok depa puak pembangkang kepanasan dengan kejadian sebenar!!!





DAP ANTI ISLAM

PAS ITU MELAYU

UMNO ITU ISLAM



ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT










via SapdalKrew http://www.papagomo.com/2012/08/pdrm-rakan-jenayah-si-mati-dakwa-polis.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog