ISU GIAT MARA: PUAS LA SHAFIE APDAL KENA SAMAN LEPAS NI!!!




Halamak ai!!! Habis la Shafie Apdal lepas ni. Dah tentu - tentu dia akan kena saman dengan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sebab masih berdegil untuk membangkitkan isu Giat MARA ni.



Kalau ikutkan kenyataan diorang semalam, sesiapa sahaja yang sebut cerita pasal Giat MARA ni demi kepentingan orang Melayu Bumiputera, diorang akan ambik tindakan.



Jadi, adakah diorang juga akan ambik tindakan terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Shafie Apdal ni? Kalau setakat cakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je.



Adalah ditegaskan bahawa isu berkaitan dengan Pusat Giat MARA ni adalah berkaitan dengan kepentingan rakyat. Itu sebab isu tersebut dibangkitkan. Bukannya isu tu dibangkitkan atas dasar kepentingan pihak tertentu. Itu pun masih diorang tak faham jugak ke!!!


SEMPORNA: Kerajaan Selangor harus mempertimbangkan untuk tidak menutup mana-mana pusat Giat Mara di negeri itu, termasuk di Selayang bagi memberi peluang kepada kepentingan generasi muda meneruskan pelajaran pada masa depan.



Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata, kerajaan Selangor tidak membelanjakan sebarang kos ke atas pusat latihan itu, sebaliknya Kerajaan Pusat mengeluarkan peruntukan untuk membina bangunan, membayar gaji serta elaun kepada kakitangan dan pelatih.



"Kita berharap kerajaan Selangor jangan tutup GiatMara Selayang dan lain-lain pusat, kerana ia dapat menampung keperluan masyarakat (generasi muda berkemahiran) di negara ini.



"Kita sedar, ini tanah hak mereka yang mempunyai kuasa menidakkan dan memutuskan sesuatu atas kepentingan masyarakat dan belia yang dahagakan pendidikan," katanya kepada pemberita di Dewan Masyarakat Semporna di sini, Jumaat.



Beliau berkata demikian selepas menyampaikan bantuan persekolahan berupa wang tunai dan beg sekolah tajaan Yayasan Pelajaran Mara kepada 1,500 pelajar fakir miskin, peringkat daerah Semporna.




Mohd Shafie mengulas mengenai tindakan kerajaan Selangor yang akan mengkaji balik keputusan untuk menutup Pusat GiatMara Selayang yang beroperasi sejak 1994, sekiranya pihak pengurusan pusat latihan kemahiran itu mematuhi syarat memperbaiki kemudahan serta operasi sedia ada.






SUMBER: http://ift.tt/1awUGXS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog