KERANA AZMIN, ANWAR SANGGUP #KANGKUNG -KAN DIRI SENDIRI!!!




Sudah jelas lagi bersuluh. Mengamalkan dasar 'Favoritisme' dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang cukup kuat. Dan ianya lebih kurang sama je dengan Nepotisme.



Hanya mereka yang berada disekeliling dia sahaja yang akan diberikan keistimewaan. Yang berada diluar dari itu, jangan mimpi la. Maka tak heran la jika orang kata diorang ni suka ludah ke langit.



Penyudahnya kena ke muka sendiri. Sejak sekian lamanya, puak - puak Pakatan Haramjadah ni kata diorang berperang membenteras dasar Kronisme dan Nepotisme.



Tapi hakikatnya diorang merupakan pengamal tegar dalam kedua - dua isu tersebut. Diorang yang mengamalkan dasar Kronisme dan Nepotisme dalam parti mereka sendiri.



Jadi, untuk apa lagi diorang nak tunding jari dan menyalahkan orang lain sekiranya diorang sendiri pun tak bertanggungjawab dalam bab memerangi amalan tersebut?



Sebagai contoh, isu pengguguran Si Azmin ni dari menjadi Ahli Lembaga Pengarah PKNS. Kenapa beria - ia benar Si Ketua Penipu tu nak buat sidang media dan menjelaskan isu tersebut?



Sambil menyifatkan tindakan menggugurkan Azmin tu sebagai tidak sah, Si Ketua Penipu tu juga turut mengkritik Khalid Ibrahim kerana tidak memaklumkan perkara tersebut kepada dia terlebih dahulu.


"Ada kenyataan kata dia (Azmin) disingkir oleh pengurus besar PKNS yang mengikut peraturan dan undang-undang (sebenarnya) tidak boleh berlaku.




"Nasihat saya kepada menteri besar ialah kedudukan Azmin kekal kerana proses peraturan tidak dipatuhi dalam mengambil apa-apa keputusan dan tidak ada alasan munasabah untuk menggugurkan beliau," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR di sini, Khamis.


Sekarang cuba korang fikir. Jika perkara tersebut menimpa orang selain dari Azmin, adakah Si Ketua Penipu tu akan bertindak sedemikian? Adakah dia akan mempertahankan mereka seperti mana dia mempertahankan Azmin?



Nah!!! Ternyata bahawa Si Ketua Penipu tu memang cukup menyayangi Azmin atas sebab - sebab tertentu. Jika tidak, kenapa pulak dia nak buat tindakan yang jelas berat sebelah macam ni? Kalau setakat cakap je nak membenteras Kronisme dan Nepotisme ni baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!





SUMBER: http://ift.tt/1ct70Z9

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog