Jeffrey pengkhianat pernah merancang dengan Sultan Suluk




Dato Jeffrey Kitingan yang mana motifnya adalah untuk membawa Sabah keluar dari Malaysia diketahui sangat hingga pernah ditahan bawah ISA gerakan itu cepat sekali mengambil peluang dari peristiwa Mabul.

Cepat dia membakar rakyat Sabah akan kegagalan kerajaan pusat menajga keamanan pantai Sabah supaya rakyat benci dan termakan dakyah jahatnya.



Jeffrey yang sering menyuarakan 20 point agreement sering lipa bahwa dalam itu sudah termakstub bahawa Sabah tidak boleh tinggalkan Malaysia (secession). Hipokrit betul






Tambah lagi, Jeffrey pernah melakukan talibarut dan diketahui pernah berjumpa dengan salah seorang Sultan Sulu Filipina. Dia telah memberi harapan kepada orang Sulu seolah-olah Sabah akan bebas dari Malaysia dan sedia bergabung dengan Sulu



Padahal ini hanya helah Jeffrey untuk dapatkan sokongan Bumiputra Islam untuk keluarkan Sabah dari malaysia. Dulu dia cuba tetapi tiada sokongan Bumiputra Islam dan hanya dapat sokongan dari segelintir kaum Kadazan Dusun Murut.






Sultan Sulu akan digunakan sebagai boneka untuk menarik sokongan Bumiputera Islam bagi menjayakan agenda dia mengeluarkan sabah dari Malaysia.



Pemikiran Jeffrey amat bahaya dan dia pernah ditahan ISa kerana usaha mahu membawa keluar Sabah dari Malaysia melalui cara ketenteranaan.



Itulah dulu ketika dia tidak mendapat sokongan dari Bumiputra Islam. Kini dia gunakan Sultan Sulu untuk mendapat sokongan Bajau, Sulu dan kelompok Bumiputera islam lain seperti Idahan, Ilanun, kacukan Sulu dll.



Membawa keluar Sabah dari Malaysia adalah tindakan khianat terhadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong. Kenapa Peguam Negara berdiam?



Isu lama melibatkan rasis DAP Penang, Ng Wei Aik boleh senang dia ungkit balik?







SUMBER: http://ift.tt/1shcWRL

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog