Penghinaan ahli parti STAR mencerminkan prejudis Jeffrey Kitingan terhadap Islam




Jika dibaca kenyataan maaf yang dibuat oleh David Oruk, seorang Dusun berbangsa Kristian yang menjadi ahli parti pimpinan Dr Jeffrey Kitinagn, terhadap orang Islam, ianya seolah-olah dia menyesali apa yang dikatakan.

Sebenarnya ucapan maafnya berlainan dan masih cuba membuat alasan:



PERMOHONAN MAAF!



Kepada semua umat islam yg terbaca KOMEN TIDAK LENGKAP saya yg diposkan semula oleh pihak Tidak Bertanggungjawab, bagi tujuan seolah-olah saya menghina agama Islam dan Nabi Muhammad. Saya sedar yg anda sekelian tersinggung bila membaca Pos2 yg mereka sebarkan itu, dan itulah sebanarnya yg mereka mahu berlaku.



Dengan penuh rasa bertanggungjawab di atas apa yg berlaku, saya DAVID OROK dengan ini secara rasminya ingin MEMOHON MAAF kepada kalian semua tentang segala kemusykilan yg berlaku. Saya tiada niat untuk menyakiti hati kalian apa lagi menghina agama Islam dan Nabinya.



Saya sampaikan permohonan maaf ini dengan penuh ikhlas dari lubuk hati saya. Semoga kebanaran sebanar akan perkara ini diketahui oleh anda sekelian, dan akhirnya marilah kita sama2 membentuk perpaduan sesama kita semula di dalam masyarakat yg pelbagai kaum dan anutan agama ini.



Sekian, salam sejahtera dan mohon maaf dari saya secara peribadi.



Yang Ikhlas,



DAVID OROK. 05/07/2014.



------------------------------------



Mana pula komennya yang tidak lengkap?



Mari dibaca komennya yang jelas menghina Islam dan membuat komen tanpa cuba memberi pandangan dan rasa sensitif terhadap rasa hati orang Islam:












Bila ada laporan polis terhadapnya, reaksinya masih biadap:









Jika benar dia ikhlas, kenapa pula David Orok yang berkad No. K/P: 651002125261 / H0642399 lahir pada 02-10-1965 hilang tidak boleh dihbungi.



Alamat dan komunikasi berikut:



PO BOX 464 KG ROUN

JLN LABUAYA TOPOKON

KILOMETER 1 TUARAN 89208 SABAH

Telefon Bimbit: 0128398988,0168391007

Handphone whatsapp: 0168391007



Kenapa lari dan sembunyi jika ikhlas minta maaf? Kenapa masih lagi cuba cari alasan?



Sebenarnya pemikiran ini adalah mencerminkan prejudis pemimpin parti STAR Dr Jeffrey Kitingan yang telah mula disebarkan.














SUMBER: http://ift.tt/1oozue1

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog