ANWAR IBRAHIM HINA ISLAM PAS PULA PERTAHANKAN ANWAR IBRAHIM






Anwar Ibrahim yang terkenal dengan lagak lidah bercabangnya telah mengeluarkan kenyataan yang bersifat menghina kepada umat Islam di Malaysia dan dunia. Ini susulan daripada bantahan keras umat Islam di seluruh dunia terhadap penerbitan dan penayangan filem anti-Islam, Innocence of Muslims.



Kenyataan Anwar Ibrahim yang disiarkan akhbar Britain, The Scotsman memperlihatkan sikap sebenar Anwar Ibrahim yang memperkecilkan usaha umat Islam di dunia dan Islam yang terbukti menghina Islam dan Rasulullah.



“On the violent reaction to the blasphemous video insulting islam, he (Anwar) agrees there is a “problem with the muslim psyche... people are easily enraged and emotional”.



(Anwar Ibrahim, The Scotsman)



Anwar Ibrahim dalam artikel itu sanggup menyatakan umat Islam di dunia ini mudah marah dan beremosi di saat berlakunya penghinaan terhadap Islam. Kenyataan Anwar Ibrahim itu sama ertinya dengan twitter yang ditulis Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham yang sebelum ini mempersoalkan adakah umat Islam membuang begitu banyak masa dan tenaga untuk itu.



Artikel tulis Eddie Barnes dalam The Scotsman antara lain Anwar Ibrahim menyatakan ‘terdapat masalah di dalam jiwa umat Islam... mereka mudah marah dan beremosi’.



Bagi seluruh umat Islam di dunia termasuk di Malaysia, bantahan terhadap filem Innocence of Muslims adalah untuk mempertahankan akidah Islam yang kini menjadi alat permainan kaum Yahudi dan kafir laknatullah. Akidah merupakan tunjang kehidupan kepada muslim.



Ekoran perkembangan terbaru ini, rakyat Malaysia khususnya umat Islam harus berasa takut tentang masa depan Malaysia jika Pakatan Pembangkang memerintah. Pastinya mereka yang anti Islam seperti DAP akan menindas umat Islam di Malaysia dan kehidupan akan berubah.



Yang nyata tindakan Anwar Ibrahim itu seolah-olah mempersetujui tindakan kaum Yahudi itu menghina Rasulullah s.a.w.








SUMBER: http://cetusankenyalang.blogspot.com/2012/09/anwar-ibrahim-hina-islam-pas-pula.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog