JET PERIBADI ANWAR IBRAHIM DISEWA ATAU DIPINJAM?






Anwar Ibrahim dalam kenyataannya di lobi Parlimen menegaskan Jet Peribadi yang dinaikinya, Timbalan Pengerusi DAP, Dr. Tan Seng Giaw; Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS, Bendahari PAS, Dr. Hatta Ramli dan Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin ke Labuan, Sabah dan ke Sarawak adalah dipinjamkan ‘kawan’nya dari Sarawak.



Bagaimanapun, kenyataan Pengerusi Tjets, Datuk Mohd. Taufik Omar menjelaskan Jet Peribadi yang membawa Anwar Ibrahim dan rombongan Pakatan Pembangkang itu disewa khas dengan bayaran sebanyak RM96,000 (AS$30,000). Kos ini merangkumi bayaran juruterbang, jurutera dan perkhidmatan lain yang dikenakan Tjets Sdn. Bhd. (Tjets).



Jelas Taufik, beliau tidak mengetahui siapa penumpangnya sehinggalah melihat Anwar Ibrahim dan rakan-rakan Pakatan Pembangkang menaikinya. "Apabila saya melihat Anwar menjadi penumpang jet tersebut, apa yang boleh saya buat? Tidak mungkin saya meminta Anwar dan rakan-rakannya turun. Saya hanya sekadar boleh beristighfar dan tunggu apa yang akan berlaku selepas itu," kata Mohd. Taufik lagi.









Pengasas PKR, Ng Lum Yong mendedahkan Anwar Ibrahim dan rombongan Pakatan Pembangkang kerap pergi ke Sabah dan Sarawak dengan menggunakan Jet Peribadi. Ini bukan kali pertama Anwar Ibrahim naik Jet Peribadi ke Sabah dan Sarawak. Umum mengetahui Anwar Ibrahim gemar menggunakan Jet Peribadi ke sesuatu tempat berbanding menaik kapal terbang sama ada Air Asia mahupun Penerbangan Malaysia.



Persoalan di sini, siapakah ahli perniagaan dari Sarawak yang membiayai penerbangan Anwar Ibrahim dan pemimpin Pakatan Pembangkang ke Labuan dan Sarawak?






SUMBER: http://cetusankenyalang.blogspot.com/2012/09/jet-peribadi-anwar-ibrahim-disewa-atau.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog