BAHARUDDIN BUKAN MATI SYAHID

Mahkamah Koroner semalam memutuskan bahawa kematian pemandu teksi yang juga ahli PAS, Baharudin Ahmad semasa perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai tahun lepas adalah kerana sebab-sebab semula jadi.



Koroner Zulkipli Abdullah menolak sebarang perbuatan khianat,

tetapi mendapati ada gas pemedih mata dan air bercampur kimia di tempat Baharudin berada pada masa kematiannya.



Ini juga jelas menunjukkan bahawa mangsa tidak mati syahid kerana kematian semulajadi adalah perkara biasa dan pasti akan berlaku pada setiap manusia.



PAS yang mendakwa bahawa setiap ahli mereka yang mati akibat dari pertempuran seperti itu adalah syahid dan ianya juga dengan kes yang melibatkan Allahyarham Ustaz Ibrahim Libya yang gugur setelah bertempur dengan anggota keselamatan dalam peristiwa Memali.



Kita kini dapat melihat bagaimana PAS dan Pembangkang menggunakan ahli mereka untuk kepentingan parti dan pemimpin yang gilakan kuasa.



Sama seperti peristiwa Memali, ahli PAS telah melakukan rusuhan hingga mengakibatkan kematian akibat daripada terlalu mengikut perasaan dan ianya juga kerana amanat haji Hadi yang dikeluarkan mengatakan bahawa setiap ahli PAS yang berjuang menentang kerajaan adalah syahid.



Setelah beberapa lama, Hadi Awang yang mengeluarkan amanat itu mula melupakan kejadian tersebut dengan mengikut telunjuk DAP dan PKR.



Adakah ini yang dikatakan perjuangan Islam sebenar yang dilaung laungkan oleh PAS selama ini?



Rakyat Malaysia khususnya perlu menilai dimana kedudukan PAS hingga sanggup memanipulasi ahli yang taat serta setia kepada mereka.



Parti ini tidak mungkin akan mampu untuk menjadi sebuah kerajaan apabila mereka hanya mengikut telunjuk DAP dan PKR semata mata dan laungan yang mengatakan PAS akan menggantikan UMNO adalah tidak relevan sama sekali, ini kerana kerusi parlimen yang di pertandingkan oleh PAS adalah terlalu sedikit berbanding DAP dan ini boleh dilihat bagaimana PAS akan berjaya mewujudkan sebuah negara Islam menurut mereka.






via SapdalKrew http://sangkakalajari9.blogspot.com/2012/09/baharuddin-bukan-mati-syahid.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog