Tiada Sebab Yang Logik Kenapa Najib Harus Letak Jawatan Atas Desakan Mahasiswa ?

NADA DESAKAN MAHASISWA SAMA AJE DENGAN NADA DESAKKAN MAHATHIR MOHAMAD DAN TOKOH POLITIK DAP/PKR.

Datuk Serei Najib Perdana Menteri ke-6 sering berikra tidak akan undur dari jawatan yang didandangnya itu atas desak individu walau bagaimana pun tersohornya. Hanya rakyat yang boileh tentukan nasibnya pada PRU Ke-14 nanti pada 05 hb. Mei 2018? Itu pun jika Umno-BN tewas?






Isnin,Ogos 24,2015 @  8.00pm.

PADA hari ini ( Isnin) pada jam 4.28 pm( petang) bersamaan (24/08/2015) di dapati portal Malaysiakini ada melaporkan di portal mereka bahawa sekumpulan  Mahasiswa hari ini mengadakan demonstrasi mendesak Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatan..
Kumpulan itu menamakan kumpulan mereka "Gerakan Mahasiswa Selamatkan negara"'.

1).Kenapa kumpulan Mahasiswa ini membuat desakkan demikian? Negara kini sedang aman damai? Jadi apa bendanya mahasiswa itu hendak selamatkan? Kenyataannya tak ada pun sesutu kejadian yang buruk sedang berlaku dan membahayakkan negera Malaysia untuk diselamatkan?

2). Apa kesalahan Najib sehingga desakan demikian rupa di buat? Tidakkah Mahasiswa itu sedar bahaw Unversiti-universiti yang dijadikan tempat untuk mereka menimba ilmu ( Jika di Universiti IPTA) semuanya itu dibina oleh kerajaan Umno-BN.

3).Kebanyakan dari Mahasiswa yang menuntut di Universiti IPTA itu? Semua kemudahannya telah disediakan dan semua ongkosny pula ditanggngu oleh kerajaan Umno-BN.Sekaligus semua tenaga pengajar dan semua kemudahannya (infracture-nya) ditanggung oleh kerajaan belaka?

Segala pinjaman di PTPTN pun adalah  badan-badan kewangan yang telah ditubuhkan oleh kerajaan Umno-BN belaka..

4).Zaman penulis belajar dulu? Kemudahan-kemudahan yang ada pada hari ini tak ada langsung. Pun begitu? Tidak dilihat sama sekali tidak kelihatan ada MAHASISWA yang turun ke jalan raya tunjuk perasaan yang gila-gilaan semacam hai ini tanpa sebab musabab yang munasabah.

Pada hari ini semua mahasiswa/ yang sedang menuntut ilmu di Universiti-universiti di IPTA semua ongkosnya ditanggung keseluruhannya oleh kerajaan Umno-BN. Justeru apa lagi yang mereka mushkilkan ?

Tindakan adakan protes di jalan raya oleh mahasiswa ini dilihat telah malamu batas dan langsung tak tahu berterima kasih pada kerajaan Umno-BN.

Hanya perbelanjaan "LAYAN DIRI" mereka aje yang mereka kena pinjam di PTPTN,di  MARA dan sebagainya hanya dikenakan intrest(faedah) oleh bank yang memberi pinjaman itu hanya 3% aje setahun dan bayaran semula setelah tamat  pengajian mereka murah aje.Itu pun jika merka itu dah bekerja? Selagi mereka belum dapat pekerjaan? Mereka tidk dipaksa  membayarnya.

5).JIka  Mahasiwa/yang menuntut di Universiti Swasta (IPTS) pun? Mereka pun boleh membuat pinjaman. Pinjaman mereka boleh dapati di PTPTN atau lain bank di Malaysia atas skim Mahasiwa dengan faedh yang rendah juga.

Pada mahasiswa yang membuat pinjman dengan PTPTN ini jika mendapat keputusan peperiksaan yang cemerlan diUniversiti Swasta (IPTS)atau pun mendapat kepujian bertaraf ANC  (Anugerah Naib Cencelor?)

 Maka pinjaman mereka  ditukar dengn biasiswa.Ertinya mereka tak perlu bayar pinjamn itu. Kebanyakan mahasiswa dari kaun Cina dan India yang keistimewaan yang begini.Keputsan mereka boleh dikatakan cemerlang belaka?

Apa lagi kemudahan yang mahasiswa/ini mahu? Zaman penulis dulu? Tak ada kemudahan macam ini walaupun hendak dipinjam.Tempatr meminjam sepeerti PTPTN masih belum diwujudkan oleh kerjaan Umno-BN.

6).Seharusnya mahasiswa/ini berterima kasih pada kerajaan Umno-BN bukan sahaja telah berjuang untuk dapatkan Kemerdekaan Tanah Air dari penjajah British yang menjajah Malaysia?

Malahan telah membelanjakan wang ratusan biliilon ringgit Malaysia sejak dari hari pertama merdeka hingga kini? Semata-mata untuk membina berpuloh-puloh buah Universiti untuk anak-anak- rakyat Malaysia mencari ilmu ke peringkat tinggi di Menara Gading?

Sebagai mengenang budi kerajaan itu? Terima kasih harus dilafaskan.Bukannya turun beramai-ramai ke jalan raya tunjuk perasaan secara gila-gila itu? Macam orang-orang kena histeria lagaknya?

7).Jika mahasiswa/ itu mahu Najib letak jawatan? Tolong namakan siapa tokoh politik yang mahasiswa/itu mahu? Adakah tokoh-tokoh yang parti pembangkang yang jadi IDOLA mahasiswa itu layak jadi Perdana Menteri Malaysia?

DALAM NEGARA DEMOKRASI?PARTI MANA YANG DAPAT SUARA MAJORITI?DEPA-LAH bERKUAS.

8).Tidakkah mahasiswa ini faham bahawa selaku negara yang mengamalkan pemerintahan cara demokrasi macam di Malaysia ini? Bahawa Datuk Seri Najib yang jadi Perdana Menteri Malaysia hari nii?

Adalah hasil keputusan Pilihan Raya Umum Malaysia pada (PRU ke-13) yang telah diadakan pada tanggal (05 hb.Mey 2013) dulu. di mana Parti Umno-BN telah menang dengan suara majoriti dari rakyat berjumlah ( 134 kerusi) di dalam parlimen Malaysia yang berjumlah 222 kerusi semuanya.

Justeru itu sebelum tempoh PRU ke-13 itu tiba masa matanagny a pada 05h.Mei 2018.Soal Najib minta undur sama sekali tidak boleh disebut-sebutkan.Kerana parti Umno-BN yang jadi pemerintahan Kerjaan Pusat masih berkuat kuasa (valid) sebelum tiba pada tarikh 05 hb Mei 2018.

Isu Tranit Goverment pun tak boleh disebut-sebut jika seseorang tokoh politik pembangkang benar-benar faham dengan undang-undang pilihan Raya Umum? Dan tidak begitu kemaruk dengan cita-cita cepat nak bertakhta di Putrajaya?

9).Macam kemenangan yang di dapati oleh parti (Pakatan Rakyat) yang dianggota oleh PKR/PAS/DAP yang dapat suara majoriti di Selangor dan di Pulau Pianang pada PRU ke-13 pada 05 hb Mei 2013) juga?

Kalau mahasiswa mahu Najib Presiden Parti UMNO-BN undur? Kenapa mahasiswa tak desak.Lim Guan Eng,dari parti DAP yang jadi Ketua Menteri Pulau Pinang itu pun letak jawatan?  Dan Azmin Ali,Menteri Besar Selangbor itu juga letak jawatan?


10).Sikap yang ditunjuk oleh mahasiswa yang tunjuk perasaan dan desak Najib letak jawatan itu? Sama sahaja Nada suaraya dengan apa yang sedang Tun Dr, Mohathir Mohamad, bekas PM Malaysia canag-canagkan hari ini?

Adakah Mahasiswa itu terima arahan atau di arahkan oleh Tun Dr Mahathir dan konco-konco Mahathir? Atau pun dari Guan Eng atau Azmin Ali atau Wan Azizah atau pun dari Kit Siang?

11).Jika jawaban yang mahasiswa akan berikan itu ya?  Maka ertinya mahasiswa itu banggang dan tak tahu nilai mana satu betul dan mana satu yang salah? Ikut arahan orang lain secara membuta tuli aje? M emalukan sahaja status mahasiswa yang anda sandang  itu?

12).Sehubung dengan itu pihak polis harus segera lakukan siasatan terperinchi. Jika ada golongan-golongan tertentu yang jadi BATU API atau DALANG di belakang gerakkan mahasiswa ini?

Polis harus melakukan siasata yang menyeluruh. Golongan yang dipanggil dalang ini? Jika didapati bersalah jadi  master mnd dari  belakang mahasiswa ini?? Segera dihadapkan ke mahkamah pengadilan.

Mereka harus harus dihukum seberat-berat hukuman.Tiada maaf bagi mereka.Disebabkan jadi batu api dan penghasut utama untuk hura harakan .negara Malaysia.( Posted by abnmulta /Hj.Abu bakar Ningal.blogspot.com at 2000hrs on Ogos 24,015.

SUMBER: http://ift.tt/1WW9sBW

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog