KENYATAAN HADI AWANG MEMALUKAN PAS!!!




Tak pasti apa yang bermain dalam fikiran Presiden PAS tu pada ketika dia dikaitkan dengan gerakan Ikhwanulmuslim baru - baru ini. Mesti mengigil badan dia.



Mana tidaknya. Dah la nama dia dikaitkan dengan gerakan tersebut. Malah yang menyebut pulak bukannya media tempatan. Sebaliknya media Negara terbabit.



Bayangkan macam mana keadaan dia ketika media Mesir menyatakan bahawa dia merupakan Setiausaha Agung Ikhwanulmuslim tu secara terang - terangan.



Mula la dia terketar kepala lutut dan cepat - cepat menafikan perkara tu. Mungkin dia takut kena tahan pulak dengan puak - puak CIA dan diheret ke Mesir kot.



Dengan penafian itu sahaja kita dah boleh nampak betapa RETORIKnya pemimpin PAS macam Si Hadi Awang tu sebenarnya. Dulu cakap lain, sekarang lain pulak bunyinya.



Dulu diorang jugak yang sibuk dok bangga diri kata diorang la penyokong tegar gerakan Ikhwanulmuslim tu. Sekarang, nak mengaku ada kaitan pun takut.



Dulu diorang desak supaya pihak Kerajaan masuk campur dalam kemelut yang berlaku di Mesir demi kepentingan sejagat katanya. Sekarang, diorang ubah pendirian pulak.



Kata Si Hadi Awang tu, biar la kemelut yang berlaku di Mesir tu diselesaikan sendiri oleh rakyat di Negara tersebut. Orang luar tak perlu campur tangan.


"Saya menafikan berita itu, ianya bohong dan sangat mendukacitakan, tidak munasabah saya duduk di negara Timur Tengah dan saya tidak terlibat dalam pergolakan di Mesir.




"Walapun kita sokong demokrasi di Mesir dan beri hak seadil-adilnya, biar rakyat Mesir tentukan siapa kerajaan yang sebenar, kita tidak perlu campur namun kita mendokong hak itu dipulihkan segera," katanya kepada pemberita di lobi Dewan Rakyat, Bangunan Parlimen, di sini, hari ini.


Hah! Kan nampak sangat Si Hadi Awang tu KECUT buah kerandut dia sampai tahap tak nak ada kaitan lansung dengan gerakan yang berpengkalan di Mesir tu.



Tak pasal - pasal je dia tuduh media asing tu buat fitnah dan berbohong mengenai perkara tersebut. Bagi dia, laporan berita tu tak masuk akal.



Tapi, apa boleh buat ye tak. Puak - puak Parti Angguk Saja ni memang setakat pandai bercakap je. Hakikatnya, diorang tak berani buat apa yang diorang cakap. Setakat mengabihkan air liur boleh la!!!





SUMBER: http://semuthitam80.blogspot.com/2013/11/kenyataan-hadi-awang-memalukan-pas.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog