PAS ANGGAP WAKIL SABAH MACAM ANAK TIRI!!!




Pernah tengok cerita Bawang Merah Bawang Putih tak? Ala, kisah rakyat antara anak tiri dengan ibu tiri yang juga ada anak perempuan tu. Mesti korang pernah tengok kan?



Itulah gambara yang jelas dapat kita lihat dalam Muktamar PAS kali ini. Kalau suruh orang buat macam - macam. Arah orang itu ini. Tapi habuan satu hapah pun tak bagi.



PAS Pusat ni setakat tau nak bagi arahan je. Tapi hakikatnya, diorang peduli pun tidak dengan perwakilan dari Sabah. Undi nak, jawatan tak nak bagi.



Mungkin disebabkan luahan dari wakil PAS Sabah ni la yang membuatkan PAS terpaksa tangguh pemilihan AJK mereka ke hari esok. Sempat la nak masuk nama dalam 'Cai'.



Kalau sebelum ini, diorang buat tak tau je dengan perwakilan Sabah ni. Yang Sarawak, lagi la tak de disebut lansung. Macam mana diorang nak dapat undi dari orang Sabah/Sarawak?



Hakikatnya, PAS ni memang mengamalkan dasar Assobiyah. Diorang ni hanya akan pilih orang yang diorang kenal dan yang banyak bagi 'sumbangan'.



Yang tak de bagi sumbangan tu, jangan harap la nak dapat tempat. Setakat jadi Pencacai boleh la. Itu je kelayakkan yang PAS Pusat anggap wakil dari Sabah tu.



Korang jangan terkejut sekiranya esok, dalam pemilihan PAS Pusat bagi jawatan AJK akan ada nama perwakilan dari Sabah ni yang akan terpilih. Percaya la. Tu semua diorang tengah rancang malam ni!!! Sebab tu diorang tangguh pemilihan 'Last Minit'!!!


SHAH ALAM: Perwakilan PAS Sabah melahirkan kekecewaan apabila pimpinan dari negeri itu tidak diiktiraf oleh ahli partinya sendiri khususnya berhubung agihan jawatan di peringkat Pusat.



Wakil PAS Cawangan Kalabakan, Mohd Fazli Ahmad berkata, Umno dilihat lebih mengiktiraf ahlinya di seluruh negara khususnya Sabah apabila mempunyai enam orang ahli Majlis Tertinggi dari negeri itu termasuk seorang Naib Presiden.



"Bila pilihan raya selalu cakap Sabah perlu sumbang banyak kerusi, minta kami kerja keras untuk memenangkan negeri ini untuk pastikan kita boleh menang besar.




"Tapi pemimpin kami tidak diiktiraf, tidak diangkat di peringkat Pusat. Wakil kami daripada Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat tidak dipilih oleh perwakilan dari semenanjung," katanya.






SUMBER: http://semuthitam80.blogspot.com/2013/11/pas-anggap-wakil-sabah-macam-anak-tiri.html

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog