Sentuhan Kecundang Jeffrey Kitingan

Pelampau kristian dan ultra-nasionalis kadazan berhaluan kiri

Sapdal Krew Sandakan



Gosip sekarang ialah cakap-cakap yang raja katak Malaysia Dr.Jeffrey mahu kembali ke PKR. Dr.Jeffrey Kitingan @ Gapari atau DJGK diertikan sebagai 'Dia Juara Gagah Katak' oleh beberapa pihak  masih berangan-angan jadi Perdana Menteri Malaysia atau paling tidak Ketua Menteri Sabah.

Dilaporkan sangat tertekan kerana NGO Borneo United Front (UBF) pimpinannya tidak akan kemana-mana dan pusing-pusing disitu-situ saja. Adapun yang bersimpati ialah parti Sapp dan kawan-kawannya ketika PBS yang semuanya bangsa KDM dan Cina. Pemimpin UBF satu persatu telah meninggalkannya selepas mendapati Jeffrey tidak mempunyai rancangan jelas cuma menganjur satu seminar bersama Sapp dan menghantar berita ke Sabahkini yang pernah ditajanya satu masa dulu.

Nilakrisna Tamil Defender

Penaja bersama UBF yang disebut oleh akhbar Bangkok Post sebagai 'Tamil Defender' kerana kaitannya dengan pengganas Tamil Eelam Sri Lanka Nilakrisna Isnarti James dilaporkan bosan dengan perangai Jeffrey dan telah menyertai Upko manakala penyokongnya di Kinabatangan diam-diam kembali menyertai PKR.

Bumiputera islam Sabah sudah lama menjauhkan diri dari Jeffrey. Sejak dari era PBS dia dianggap sebagai pelampau kristian dan ultra-nasionalis kadazan berhaluan kiri. Jeffrey bersama-sama 6 orang 'jeneral'nya pernah di ISA kerana mahu membawa Sabah keluar dari Malaysia melalui perjuangan bersenjata-Sapdal Krew.

5 comments:

{ Papa Gomo } at: 3 June 2011 at 14:52 said...

Sokong ISA!!! Dia ni wajib diISAkan skali lagi sama2 ngan Mutalib baru padan muka dorang.

Anonymous at: 3 June 2011 at 16:29 said...

Sapdal krew buduh. Kmurang maki hamun Jeffrey tu apa aku kesah, tp yg babit2 smp Tamil Eelam pahal talingung

{ Sapdal Krew } at: 4 June 2011 at 00:32 said...

Bawa bertenang, jgn marah2 tak tentu pasal.

Berikut ini ialah laporan Bangkok Post & Radio Australia mengenai aktiviti Nilakrisna dan Tamil Eelam

http://www.bangkokpost.com/print/230081/
http://www.radioaustralia.net.au/asiapac/stories/201104/s3184268.htm

Anonymous at: 17 December 2011 at 17:10 said...

Ini propaganda saja bikin buang masa... Orang Sabah memang tau BN tu makan duit rakyat... Nasib lah kebanyakan pembangkang di Sabah macam 2x5 macam BN juga kalau tidak lama sudah BN hangkang... Bah tingu lah ko ingat ko bulih tipu rakyat tapi Tuhan tau bah kamurang punya karaja.

Cucu-cicit bila tau itu kamurang punya penkhianatan & subahat merompak hak rakyat Sabah diorang sendiri yg ludah dan kencing kuburan kamurang.

Anonymous at: 17 December 2011 at 17:16 said...

If you don't know how to read and understand English say so la...

The said articles that you mentioned were talking about about human trafficking which involves Tamil ethnic... Nalla James were mentioned as HUMAN RIGHTS activist. Nothing to do with the terrorist.

Kampungan betul punya urang ko ni...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog