Dap & Sapp Seperti Anjing Dengan Kucing

Dap dengan Sapp bertempur UBF mati ditengah-tengah 
Dap Sabah hanya untuk orang cina atau separuh cina


Tidak seperti PKR, pemimpin ultra kiasu DAP seperti Lim Guan Eng tidak gusar apabila ramai ahli DAP keluar daripada parti tersebut. Yang pasti ayat pertama yang bakal keluar dari mulut pemimpin anak beranak ini mempertikaikan adakah yang keluar itu benar benar ahli DAP.


Mereka tidak akan sesekali mengakui yang keluar dari DAP adalah ahli ahli mereka,walaupun diketahui sememangnya adalah ahli DAP yang sah. Sebenarnya ramai keluar dari DAP dan pakatan daripada yang menyertai mereka. 

Di Sabah ada sedikit lain. Walaupun kempen beramai ramai aktivis DAP berketurunan sino-kadazan seperti anak si Bosi masih gagal mengumpul ahli kerana parti ini hanya mengutamakan golongan dan chauvanis cina dan separuh cina daripada bangsa lain. Dalam perkembangan terbaru orang ramai cuma bertindak memeluk tubuh melihat politiking keterlaluan DAP Sabah dan Sapp bercakar sesama sendiri bukan untuk memenuhi segala kehendak penyokong mereka tetapi untuk berebut memenangi hati orang cina dan separuh cina.

Selain susah menambah ahli, Dap juga sentiasa bertegang leher dalam rakan pakatan kerana PKR dan Pas juga sentiasa 'pok silap'mencari peluang untuk tikam belakang. Kesedaran,janji dan manipulasi oleh pemimpin pakatan terhadap ahli dan penyokong sendiri sentiasa berlaku dan bila-bila masa boleh meletup umpama tragedi bom atom Hiroshima didalam pakatan yang disebut sebut oleh orang Sabah sebagai pakat-TAN sebab semuanya berat sebelah bertan-tan memenangkan parti sendiri apabila berunding.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog