Jeffrey Kitingan Duri Politik Sabah

Emel Pembaca

Ultra-nasionalis kadazan berhaluan kiri 
Memperalatkan agama kristian untuk mendapat sokongan



 Saudara Sapdal,

Jeffrey Kitingan ahli politik Sabah yang tidak boleh dipercaya. Memang betul gelaran untuknys "Dia Juara Gagah Katak' kerana suda banyak kali melompat dari satu parti ke satu parti yang lain. Kemana-mana  pergi menjadi beban yang ditanggung oleh orang yang memberinya tempat berteduh.

Jeffrey oportunis paling besar dalam politik Sabah dari tahun 1980an bermula dari zaman PBS yang diasaskan oleh abangnya sendiri. Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan membantunya sebagai abang dan diilantik menjadi Pengarah Yayasan Sabah sehingga menjadi jutawan selepas itu melompat pergi kemana dia suka.

Menyimpan wang berjuta-juta di Hong Kong, memakai baju mahal-mahal, makan di restoren mewah tiap-tiap hari naik kereta mewah, tinggal di banglo besar hidup macam raja ada orang gaji dan pembantu rumah. Dia mana pernah mengetahui kehidupan sebenar penduduk Sabah termasuk penyokongnya yang dibutakan dan ditulikan. Jeffrey adalah duri kepada sesiapa saja disekelilingnya. Dia memperalatkan penyokong dengan alasan keagamaan kristian sama seperti Pas memperkuda umat islam di Kelantan dan Kedah dan menggunakan sentimen ultra nasionalis kadazan kiri sama lebih teruk dari yang dilakukan oleh DAP kepada orang cina.

Oleh itu dengarlah seruan saya.... sila jauhi Jffrey Kitingan.

gins****@gmail.com

1 comments:

Anonymous at: 6 March 2013 at 06:03 said...

Seriously you really dont know Dr Jeffry at all, have you even met and talk to him? your accusation is pure absurd..what makes you think its got to do with religion? What makes you think he is living like a king? Did you know how hard it is to get a PHD back in his days? Sabah is in grave situation yet you still want to talk nonsence..contribute something useful laa..no need to fitnah2...seriously apa yg ko buli dpt dr semua ni?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog