SAPP Parti Cina kata Maslan Baginda

Bumiputera pengecut & tidak cukup berani menghadapi orang Cina 


Penduduk Sabah perlu mengubah sikap jika mereka ingin maju.

Sikap kumpulan-kumpulan tertentu Kadazandusun dan bumiputera islam saat ini yang masih hidup dengan mentaliti "Katak Dibawah Tempurung (mengabaikan hal-hal yang terjadi di sekitar mereka)" perlu diubah.

Ini termasuk persepsi mereka tentang Sapp, yang merupakan parti cina berusaha mendapatkan sokongan untuk Kadazandusun dan bumiputera muslim.

Bagi saya, dakwaan  Sapp membela kepentingan Kadazandusun dan bumiputera muslim di Sabah  tidak berasas. Saya telah sampai pada kesimpulan bahawa itu adalah hak bumiputera muslim dan  Kadazandusun.

Ada peluang kerja di Sabah kerana para pemimpin kita yang saat ini duduk di Kerajaan pernah meminta Kerajaan Persekutuan untuk menetapkan industri untuk menyediakan pekerjaan bagi anak-anak kita.

Kami Kadazandusun dan bumiputera islam di Sabah sebahagian besar adalah pengecut, mudah dibeli atas dan bukan sebagai syarikat dan tidak cukup berani menghadapi orang Cina. Mereka tidak tulus dalam memperjuangkan rakyat mereka sendiri. Mereka lebih memilih untuk mengumpul kekayaan peribadi oleh tanah desa membeli dan kemudian menjual mereka kepada syarikat asing untuk kepentingan mereka sendiri. Mereka hanya Penyanggak dan lintah darat (penjahat dan penghisap darah).

Isu agama yang dihadapi oleh kita saat ini disebabkan oleh politik kotor yang dimainkan oleh pihak pembangkang. Kami tidak mahu terlibat dan berkongsi beban mereka ini dan banyak masalah lain yang dibawa oleh mereka ke Sabah dan Sarawak.

Para rakyat di Sabah tidak boleh mudah dipengaruhi oleh kata-kata yang diucapkan oleh para pemimpin saat ini, yang hanya bertujuan untuk keuntungan peribadi mereka sendiri-Maslan Maginda.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog