GENG MAT SABUN BOGELKAN TUAN BERAHIM DI #PRKROMPIN!!!

Huh! Nampak gayanya perbalahan terbuka diantara Tuan Ibrahim Tuan Man dengan Mat Syabun tu semakin bertambah sengit dengan tindakan yang tak masuk akal dilakukan mereka.

Jika sebelum ini, Si Tuan Ibrahim tu dimaklumkan mengenai isu cukai tanah yang tak munasabah dilakukan oleh Kerajaan Negeri Pahang terhadap beberapa orang penduduk disekitar kawasan Rompin.

Kata Tuan Berahim, beberapa orang penduduk khususnya dikawasan Desa Teratai disini merungut kerana mereka terpaksa membayar cukai tanah diantara RM100 hingga RM300 setahun.
"Pada asalnya mereka hanya membayar RM20 kepada Pejabat Tanah Daerah Rompin (PTD) namun pada 2013 mereka terkejut kenaikan melebihi 100 peratus. Kenaikan tersebut tidak masuk akal dalam situasi ekonomi yang tidak menentu pada hari ini," dakwanya.

Dari sumber yang mendedahkan mengenai perkara tersebut, makluman mengenai perkara itu disampaikan kepada Tuan Berahim oleh penyokong - penyokong PAS yang tinggal dikawasan tersebut.

Namun hakikatnya, Tuan Berahim tu sendiri jelas telah tertipu dengan makluman yang diberikan kepada dirinya mengenai isu cukai tanah tu sebelum ini oleh mereka yang berkenaan.

Dan Si Tuan Berahim tu sendiri pun tidak suka nak mengambil tanggungjawab untuk membuat semakan terlebih dahulu dengan pihak berkuasa, terutama dari Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Negeri Pahang sendiri.

Sumber dari Pejabat PTG sendiri memaklumkan bahawa cukai tanah pada tahun 2007 pernah dinaikkan dan ianya berkuatkuasa mulai 1 Januari 2010, tetapi hanya berjalan untuk tempoh yang singkat.
"Setelah pihak Kerajaan menerima aduan rakyat yang rasakan cukai tersebut terlalu membebankan, ianya telah dibatal dan kadar yang dikenakan sekarang adalah kadar tahun 1994, iaitu pada kadar asal. Tak timbul soal ada sebarang kenaikkan." jelas sumber berkenaan.
Jelas, tindakan Si Tuan Berahim membuat tuduhan melulu mengenai kenaikkan cukai tanah melebihi 100 peratus itu hanya merupakan satu pembohongan puak - puak PAS tu semata - mata.

Sekarang kita cabar Si Tuan Berahim tu untuk tampil dalam sidang media dan mendedahkan bukti mengenai isu kenaikkan cukai tanah yang didakwa sebelum ini. Setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!!

Dan tidak mustahil sekiranya Si Tuan Berahim tu sendiri telah ditipu dan diperdayakan oleh puak - puak yang selama ini menyokong Si Mat Syabun tu untuk memalukan dia secara terbuka. Sekarang, Si Mat Syabun tu ada bahan untuk berkempen. Lepas ni dia boleh kata Tuan Berahim tu seorang Kaki Penipu!!!


SUMBER: http://ift.tt/1JHOP7F

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog