Najib akan terus .. Nafi renggang dengan Muhyiddin


Berita SMS The Star menyiarkan berita berikut:

11/5 Umno president Najib Razak denies rift between him and deputy Muhyiddin Yassin; says talks held to ensure united leadership/STAR

Ini sesuatu yang penting kerana teguran Muhyiddin dan beberapa pemegang jawatan UMNO lain berniat positif.



Hasilnya suatu perbincangan terbuka dan ikhlas berlaku petang semalam.


Namun teguran itu dilihat dan dikecam di Sabah hingga dituntut letak jawatan sebagai tidak mengikut decorum. Sepaturnya dilakukan di dalam mesyuarat kabinet atau MT dan bukan melalui media. Adakah keadaan begitu terpaksa hingga terpaksa guna media?

MT UMNO Nyata Sokongan Terhadap PM, TPM

Perak Today@KL

Posted on Monday, May 11, 2015 9:49 pm

KUALA LUMPUR: Majlis tertinggi UMNO hari ini menyatakan sokongan padu terhadap kepimpinan Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Meskipun diasak dengan pelbagai permasalahan serta isu-isu panas sejak kebelakangan ini, namun Najib selaku Perdana Menteri masih mendapat sokongan penuh dalam kalangan anggota UMNO.

Najib berkata, barisan kepimpinan UMNO mahu semua pemimpin bersatu bagi menangani cabaran dalam memperkukuhkan lagi parti itu.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Menara Dato’ Onn di sini, petang tadi.

Ujarnya segala khabar angin yang tersebar sebelum mesyuarat berlangsung terbukti tidak benar dan pihak yang menyebarkan hal itu semestinya akan kecewa dengan keputusan yang dicapai dalam mesyuarat hari ini.


Dalam pada itu, ujarnya, beliau telah mengadakan satu pertemuan secara peribadi bersama dengan Muhyiddin bagi membincangkan perihal parti itu.

Beliau turut menghargai segala idea bernas yang disampaikan oleh Timbalan Presiden Parti itu dalam mesyuarat Majlis Tertinggi yang berlangsung, hari ini.

Tegasnya, beliau akan memastikan tiada usaha untuk memecah belahkan pimpinan parti itu dilakukan khususnya terhadap beliau dan Muhyiddin.

---------------


Boleh dirumuskan PC semalam seperti berikut:

 PC Mesyuarat Tertinggi UMNO.

1) MT melahirkan sokongan padu pada presiden dan timbalan presiden
2) MT menyatakan kalau ada isu berbangkit mereka diberi peluang utk menyumbang idea bernas dan cadangan positif utk mendapat penyelesaian yg sewajarnya
3) TH pendeposit tak perlu bimbang kerana semua caruman dijamin oleh kerajaan - pihak kerajaan ambil maklum
4)1MDB  keputusan siasatan perlu dipercepatkan oleh Audit Diraja.  Audit Diraja juga diminta buat statement status Audit terkini.  MT minta ambil tindakan tegas pada siapa yg salah dalam isu 1MDB
5) MT menawarkan bantuan utk menyelesaikan masalah 1MDB -  pihak kerajaan akan beri pertimbangan
6) PM akan sentiasa bincang hati ke hati bersama TPM  utk menyelesaikan masalah semasa

Oleh itu kenapa perlu telanjang menelanjang sesama sendiri oleh beberapa kelompok yang dilihat pro Najib dan pro Hishamuddin atas interpretasi politik yang sempit? Bukankah ini akan menimbulkan reaksi dari pro Muhyiddin dan pro lain-lain?

Unspinners utamakan kerajaan dan UMNO. Bukan fanatik pada orang. Akhirnya berlaku pertandingan yang sudah tidak kira kalah menang tapi hanya untuk jaga airmuka dan maruah. Pertandingan senget dalam UMNO hanya menang jadi arang dan kalah jadi abu.

Hairannya kenapa pula orang luar parti masuk sibuk pasal hal dalaman UMNO? NGO yang pernah sokong BN pun tidak ada hak campurtangan hal dalaman parti sebagaimana UMNO tak ada hak campur hal dalaman NGO tersebut.






Dato Najib sudah nyatakan pendirian dengan jelas. Malah the Star ada melaporkan hal sama di Tawau dan dalam intervuew baru-baru ini di SINI.

Yes sir, you did the right thing to put your stand and take charge. Time for you to be more assertive.

While you are open to other opinion and views, do not stoop to aspersion, unsubstantiated allegations and slanders from whoever he is - big or small. Hit it back!!!

You are the Prime Minister, no more Tun Abdullah and no more Tun Mahathir. 

-------------------------




SUMBER: http://ift.tt/1Iv2zC8

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog