HUDUD PUNCA BANJIR DI KELANTAN???


Tak Masuk Akal Lansung!!! Kadang - kadang susah jugak nak mentafsir corak pemikiran puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Cara diorang menggunakan akal lain daripada yang lain.



Dek kerana terlalu taksub sangat dengan sistem kepartian masing - masing sehingga benda yang tak masuk akal pun boleh jadi bahan untuk diorang berpolitik. Dangkal sungguh.



Sedang asyik duduk berborak dengan seorang rakan yang juga merupakan penyokong Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, terpacul dari mulut dia ayat dibawah ni.

"Banjir di Kelantan ni jadi buruk sebab Kerajaan PAS sibuk nak laksanakan Hudud sehingga mengabaikan tanggungjawab utama diorang, menjaga kebajikan rakyat."

Jika kita lihat sekali imbas, memang tak masuk akal apa yang diluahkan oleh sabahat tu. Tapi jika dikaji balik, ada betul jugak apa yang dikatakan oleh penyokong Pakatan Haramjadah ni.



Bukan soal banjir tu ada kaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan. Tapi cara mereka berfikir ni agak sama dengan apa yang telah didoktrinkan oleh pemimpin diperingkat atasan.



Kalau sebelum ini, isu perlaksanaan Hukum Hudud tu cuba nak dikaitkan dengan isu dana 1MDB. Perkara itu dinyatakan oleh Si Tipah Koyak selaku pemimpin kanan kepada PKR.



Kata Si Tipah Koyak tu, PAS Kelantan tidak seharusnya membangkitkan isu berkaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud untuk menutup skandal yang melanda 1MDB ketika ini.

"Kenapa secara tiba-tiba saja? Dan apa keperluan diadakan sidang khas untuk mengendalikan isu ini?




"Adakah ia agenda untuk menarik perhatian umum daripada krisis 1MDB dan digantikan dengan konflik PAS dan DAP," katanya yang juga peguam daripada PKR. - seterusnya...

Dalam erti kata lainnya, Si Tipah Koyak tu cuba nak menuduh PAS bersekongkol dengan UMNO/BN untuk menutup isu berkenaan yang sedang hangat dibangkitkan dikalangan Pakatan.



Walhal, dua perkara itu tidak mempunyai kaitan diantara satu dengan yang lain. Isu perlaksanaan Hukum Hudud tu merupakan agenda yang diperjuangkan oleh PAS selama hari ini.



Kesimpulannya, cara berfikir dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang lain dari orang lain. Dalam kepala lutut diorang, semua benda nak dikaitkan dengan Politik atas dasar kepentingan Politik Peribadi semata - mata. Bukannya soal kebajikan rakyat!!!





SUMBER: http://ift.tt/13Y1EJ1

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog