DAFTAR PEMILIH NI BUAT MENGABIHKAN MASA JE!!!


Untuk apa kita nak mengabiskan masa buat kerja yang jelas hanya sia - sia belaka? Buat apa pulak kita yang dikerahkan dan perlu berhempas pulas buat kerja untuk orang lain?



Kalau melihat kepada statistik yang dibentangkan oleh Datuk Seri Shafie Apdal dalam Perhimpunan Agung UMNO baru - baru ini bukannya satu perkara yang memeranjatkan.



Perkara tu memang kita semua diperingkat bawahan dah sedia maklum. Tapi orang atasan je yang tak ambik peduli dengan apa yang telah dinyatakan diperingkat bawahan.



Bagi Sh secara peribadi, keja buat daftar pemilih ni hanya satu kerja yang mengabihkan masa!!! Tak de faedahnya buat kerja yang sia - sia. Itu hakikat yang perlu semua orang terima.



Soalnya, kenapa perlu kita tolak cadangan untuk melaksanakan pendaftaran pemilih secara automatik? Kenapa ada dikalangan ahli Parlimen yang menolak cadangan tersebut?



Sedangkan perkara itu boleh dilaksanakan sejak dulu lagi. Tapi masih banyak alasan - alasan yang diberikan oleh mereka yang terlibat. Kenapa mereka menolaknya?



Persoalan yang membuatkan rakyat tertanya - tanya, adakah Ahli Parlimen di Malaysia ni terlalu MALAS nak turun padang dan mendekatkan diri dengan pengundi yang telah didaftarkan?



Seandainya sistem pendaftaran pemilih dilaksanakan secara automatik, maka parti - parti Politik boleh menumpukan perhatian kepada perkara yang lebih penting, Menjaga Kebajikan Rakyat.



Perkara sedemikian sudah pun dilaksanakan diluar Negara dimana semua rakyat yang berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Negara mempunyai kelayakan untuk mengundi.



Daripada nak menghabiskan masa dan tenaga untuk mengajak orang mendaftarkan diri sebagai pengundi tetapi kemudiannya tidak menjaga Kebajikan mereka, apa gunanya?



Sekiranya daftar pemilih itu dilakukan secara automatik, tugas parti Politik hanya sekadar perlu ditumpukan kepada kerja - kerja menjelaskan dasar perjuangan parti masing - masing.



Ahli Parlimen yang sedia ada atau pun Parti Politik yang wujud di Malaysia ni yang perlu turun ke padang, mengumpul semua pengundi yang ada dikawasan masing - masing untuk menjelaskan dasar perjuangan sendiri.



Lagi pun, kita sendiri sudah sedia maklum. Rakyat Malaysia hari ini sudah semakin bijak memilih yang mana satu parti Politik yang benar - benar berjuang membela kepentingan rakyat dan yang mana satu hanya sekadar RETORIK berjuangan untuk diri sendiri!!!





SUMBER: http://ift.tt/1pPQCz0

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog