MANGSA DIBOGELKAN PUAKA DIDALAM DEWAN!!!


Sungguh memalukan!!! Berlagak seperti manusia yang tidak ada prinsip dan pedoman. Tindakan yang dilakukan jelas merupakan satu pengkhianatan terhadap kepercayaan yang telah diberi.



Tapi apa boleh buat. Mangsa sendiri yang merelakan dirinya dibogelkan oleh orang luar sehingga tidak mampu untuk mempertahankan diri sampai tahap hilang kemaluan depan orang ramai.



Semuanya atas dasar apa? Atas dasar perjuangan untuk membela nasib rakyat? Atau untuk menegakkan Islam secara menyeluruh? Atau hanya sekadar untuk memenuhi nafsu peribadi sendiri?



Itulah perumpamaan yang mampu digambarkan mengenai hubungan 'Cinta Songsang' diantara puak - puak DAPgs dan PAS dalam Tahaluf Siyasi Pakatan Haramjadah tu sendiri.



Apa yang berlaku diantara mereka hari ini bukan hanya sekadar pertembungan diantara perbezaan ideologi perjuangan parti semata - mata. Tetapi ianya sarat dengan dendam kesumat.



Semuanya atas dasar kepentingan Politik Peribadi. Maka sebab itu masih lagi ada sesetengah pihak yang sanggup jadi Pak Angguk Saja biarpun prinsip perjuangan sendiri terpaksa dipinggirkan.



Malah, kesucian agama Islam, maruah Bangsa dan masa depan tanah air pun sanggup dilupakan atas dasar kepentingan Politik Peribadi masing - masing. Gila Kuasa belaka semuanya.



Krisis diantara PAS dan DAPigs kini semakin memuncak apabila pendedahan dibuat terhadap Pengkhianatan DAPigs terhadap PAS yang dibuat secara subversif. Nak pulak di Selangor.



Satu pendedahan yang dibuat oleh seorang Facebooker Pro PAS menjelaskan bahawa dia sendiri terkejut mendengar Si Tony Puaka menghentam kepimpinan PAS didalam dewan Konvensyen DAPigs Selangor 2014.



Antara lain, Si Tony Puaka tu tampil mempersoalkan kedudukan pembahagian kerusi yang sebelum ini telah dipersetujui diantara mereka dalam Pakatan Haramjadah tu.

“Kami di DAP jelas berasa tuntutan kami adalah adil dan langsung tidak keterlaluan dan oleh sebab itu pemimpin dan kepimpinan DAP di peringkat Pusat dan Negeri telah sebulat suara menyokong pencalonan Saudara Ng Suee Lim sebagai Timbalan Speaker dalam Dewan Undangan Negeri.


“Kami pun tidak berhasrat untuk mengusir Timbalan Speaker PAS yang telah dipilih dan dilantik. Kami hanya menuntut selama ini untuk Timbalan Speaker Kedua dilantik sepertimana yang diaturkan di Negeri Perak dan juga Negeri Sabah.”

Nampak jelas dari kenyataan yang dibuat oleh Si Tony Puaka tu memperlihatkan ketidak-serasian diantara puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. Nak capai kata sepakat pun seikit punya susah!



Jadi, bagaimana mungkin mereka layak untuk diberikan peluang memerintah Negara jika sesama mereka pun tidak wujud sebarang kesepakatan? Kalau mereka tetap juga diberikan peluang sedemikian, alamat jahanam la Negara!!! Memang hancur dibuatnya!!!


- seterusnya...





SUMBER: http://ift.tt/1wfZ90k

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog