Debat terbuka dengan Tun M tiada kebaikan– Najib

Sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Najib bertanggungjawab menjaga nama baik kerajaan dan parti.


najib mahathir

PETALING JAYA: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata tidak wajar baginya berdebat secara terbuka dengan Tun Dr Mahathir Mohamad yang datang dari parti yang sama, UMNO.

Menurusi blognya, najibrazak.com, beliau berkata, debat itu tidak membawa sebarang kebaikan kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN).

“Saya sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO, bertanggungjawab untuk menjaga nama baik kerajaan dan parti.

“Tun Mahathir berhak bertanya dan saya sanggup memberi penjelasan kepada beliau. Ini saya lakukan agar perkara munasabah yang dibangkitkan Tun dapat dijelaskan,” katanya.

Perdana Menteri berkata, beliau amat kesal kerana dialog itu dibatalkan atas alasan keselamatan dan niat saya berdialog dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) terpaksa dibatalkan.

Najib berkata, beliau telah bersedia untuk menjelaskan dalam dialog itu bahawa dana RM42 bilion tidak lesap seperti didakwa Tun Mahathir dan menjelaskan pelan pemulihan 1MDB yang dibuat oleh Kementerian Kewangan.

“Walaubagaimanapun, saya akan terus menyampaikan maklumat dalam apa jua cara yang baik dan berhemah. Ini termasuklah menerima undangan NGO dan saya akan berjumpa dengan kumpulan NGO dalam masa akan datang,” katanya.



SUMBER: http://ift.tt/1B20bAE

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog