Tiada Rombakan Kabinet - Menteri




Muhyiddin didakwa akan digugurkan daripada jawatannya.



KUALA LUMPUR: Dua menteri menafikan dakwaan seorang blogger bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin akan digugurkan sebagai timbalan perdana menteri dalam rombakan Kabinet yang akan dilakukan pada masa terdekat.

Menteri Pelancongan, Datuk Seri Nazri Aziz berkata beliau tidak mengetahui apa-apa rombakan Kabinet seperti didakwa.

"Saya tidak tahu apa-apa. Saya tidak pernah mendengar apa-apa mengenainya," katanya pada sidang media di Lobi Parlimen di sini, Rabu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim juga menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut.

“Bohong!,” katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Pada Selasa, seorang blogger politik, Shahbudin Husin menerusi laman blognya berkata rombakan Kabinet akan berlaku dan Muhyiddin tidak akan disenaraikan.

Beliau mendakwa rombakan yang akan berlaku itu dikuatkan lagi dengan fakta apabila Najib ditemani Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein semasa berkunjung ke Arab Saudi baru-baru ini.

Kunjungan itu tidak disertai Datuk Seri Shafie Apdal yang juga Naib Presiden Umno.

Muhyiddin dan Shafie dilihat agak lantang dalam mengkritik cara pengurusan 1Malaysia Development Berhad.

Shahbudin juga mendakwa Shafie akan memegang portfolio yang kurang penting berbanding jawatan sedia ada di Kementerian Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah.

Beberapa menteri juga akan digugurkan dengan nama-nama seperti Ahli Parlimen Johor Bahru, Datuk Shahrir Abdul Samad dan Ahli Parlimen Ketereh yang juga Pengerusi Kelab Penyokon Barisan Nasional (BNBBC) Tan Sri Annuar Musa, diramal akan bersama Najib.

Apabila ditemui pemberita di Lobi Parlimen pada Rabu, Hishammuddin sekadar ketawa dengan dakwaan tersebut.

"Saya tidak fikir saya patut melayan teori konspirasi seperti ini. Saya sepatutnya meletak jawatan minggu lalu," katanya yang merujuk khabar angin yang mendakwa beliau akan meletak jawatan sebagai Menteri Pertahanan.



SUMBER: http://ift.tt/1KVdqTX

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog