KJ: Palanivel harus muhasabah diri

MALAYSIAKINI

 


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata Presiden MIC Datuk Seri G Palanivel harus muhasabah diri mengenai masalah yang menimpa parti itu dan tidak seharusnya menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Dengan menyalahkan Najib, katanya, ia hanyalah dilihat sebagai tindakan untuk menutup kelemahan kepimpinan Palanivel sendiri.

“(Bagi) Pemuda Umno, kita mendesak supaya Datuk Seri Palanivel bermuhasabah diri dan melihat kepada kelemahan yang ada dalam kepimpinan MIC itu sendiri dan itu yang menjadi punca kemelut dan krisis kepimpinan MIC dan bukannya PM, saya percaya PM hendak selesaikan masalah ini dengan cepat dan menyeluruh.

‎"Walaupun secara dasarnya kita tidak mencampuri urusan parti komponen yang lain, tetapi bagi Pemuda Umno kita berpendapat pemimpin parti komponen tidak sepatutnya menyalahkan PM berkenaan dengan masalah dalaman yang dihadapi parti mereka.

“Sekiranya ada usaha untuk menyalahkan PM, ini dilihat sebagai satu tindakan untuk menutup kelemahan kepimpinan parti itu sendiri,” kata Khairy dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Pemuda di PWTC hari ini.




SUMBER: http://ift.tt/1db8WNj

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 • Sabah News by Sapdal Krew • Design by SApdalPBlog